Ljeto, godišnji odmor, vrućina, sjedite u zračnoj luci i čekate let za toliko željeni godišnji odmor. Nakon dužeg čekanja, javljaju vam da je vaš let otkazan i polazak se predviđa tek u večernjim satima. Šta napraviti? Nemojte se živcirati, imate rješenje, IMATE SVOJA PRAVA!
Jeste li znali da ulaskom Hrvatske u Europsku Uniju svi putnici u zračnom prometu imaju prava koja zrakoplovne kompanije moraju poštivati?
Ulaskom Hrvatske u EU počeo je vrijediti i EU Zakon o pravima putnika. To bi značilo u slučaju da putnik ima neki problema sa letom ( kašnjenje više od 3h, otkazivanje ili preveliki broj rezervacija) zbog kojih se ne može ukrcati na let, može dobiti novčanu naknadu. Zakon se primjenjuje ako osoba putuje iz bilo koje zračne luke unutar ili iz EU te ukoliko dolazi na bilo koju zračnu luku u EU, s EU prijevoznikom, uključujući Island, Norvešku i Švicarsku.
Zrakoplovne komapnije su dužne obavjestiti svoje putnike o njihovim pravima kao i razlog zbog kojeg je došlo do problema. Nažalost većini kompanija to nije u interesu pa vrlo često putnici ostanu zakinuti za prava koja imaju. Putnicima se nude voucheri za besplatan obrok ili piće i eventualno plaćeni smještaj u slučaju otkazivanja ili većih kašnjenja. Ostala putnička prava im se niti ne spominju.
Vjerujemo kako građani, pogotovo u novim zemljama članicama EU kao što je Hrvatska, nisu dovoljno upoznati s pravima s kojima raspolažu i njihovim značajem pa zbog toga ostaju zaknuti za novčane naknade na koje imaju pravo.
Jeste li znali da možete dobiti NOVČANU NAKNADU u iznosu i do 600 EUR?
U slučaju da vam je uskraćeno pravo ukrcavanja ili vam je otkazan let odnosno kasni na konačno odredište više od 3h, možete dobiti novčanu naknadu u iznosu od 250 do 600 EUR ovisno o dužini leta.
Za letove unutar EU :
- do 1500 km ili manje – 250 EUR
- više od 1500 km – 400 EUR
Između zračne luke unutar EU-a i zračne luke izvan EU-a (s kompanijom iz EU):
- 1500 km ili manje – 250 EUR
- 1500 – 3500 km – 400 EUR
- više od 3500 km – 600 EUR
Prava na odštetu nemate AKO:
- ako je let otkazan zbog vremenskih neprilika ili štrajka
- ako ste obavješteni o tome 2 tjedna prije zakazanog leta
- ako vam je ponuđen zamjenski let za istu destinaciju s redom letenja sličnim onim izvornim
- ako ste svojevoljno uzeli zamjenski let u slučaju prebukiranosti
Kako do svoje novčane naknade?
Ukoliko ste imali problema sa letom i želite svoju novčanu naknadu morate popuniti obrazac za pritužbe vaše zrakoplovne kompanije te im poslati obrazac u roku od 3 godine od dana zakazanog leta.
Upoznajte i tvrtku REFUNDD koja obavlja pritužbe umjesto vas. U samo nekoliko koraka popunite formular na njihovoj web stranici i prepustite sve dalje njima. Za više informacija pogledajte stranicu Refundd.
Koji su dokumenti potrebni kod pritužbe?
Ukrcajna propusnica i vaša zrakoplovna karta su vrlo bitni dokazi kod pritužbi. Ukoliko ste imali neki problem sa letom i želite izvršiti pritužbu obavezno čuvajte te dokumente.
Napomena:
Ovo je pojednostavljena verzija EU Prava putnika u zračnom prometu te su moguće varijacije pojedinih zakona za koje autor teksta neće biti odgovoran. Za više informacija javite se u Refundd.