Presjedanje ili letenje na druge kontinente sa easyJetom, od sada je i to moguće
Od sredine rujna easyJet je uspostavio suradnju sa Norwegianom, Loganairom i Kanadskim WestJetom. Tom suradnjom easyJetovi putnici od sada mogu iz Europe do London Gatwicka doletjeti sa easyJetom, a nastaviti putovanje prema drugim kontinetima u zrakoplovima Norwegiana ili WestJeta. Norwegian je započeo pregovore sa Ryanairom o tome da Ryanair bude aviokpmanija koja će biti partner na punjenju Norwegianovih longhaul linija. Prije par dana je potvrđeno od strane Norwegiana da su pregovori prekinuti, te da su ušli u suradnju sa easyJetom. Zbog prekida pregovora između Norwegiana i Ryanaira se vodi medijsko prepucavanje, pogotovo od strane Ryanaira. U tijeku su pregovori easyJeta sa drugim aviokompanijama iz Azije. Vrlo je moguće da je jedna od kompanija sa kojom pregovaraju Emirates, pošto Emirates već sada ima suradnju sa WestJetom u London Gatwicku, te diljem svijeta sa nekolicinom niskotarifnih aviokompanija. U Europi bi Emiratesu dobro došao partner koji bi mogao puniti njihove širokotrupne zrakoplove, a već sada Emirates leti 3 puta dnevno do London Gatwicka. Sa velikim brojem destinacija koje pokrivaju iz London Gatwicka, easyJet se čini odličan partner za Emirates.
Do sada easyJet nije nudio mogućnost presjedanja, već je prodavao karte isključivo za point to point letove. Ukoliko ste željeli sa easyJetom letjeti iz recimo Hrvatske do primjerice Islanda i našli ste povoljne karte Hrvatska – London i London – Island, do sada ste morali kupiti dvije odvojene karte u dva odvojena procesa kupnje karti. Prilikom takvog putovanja, niste bili osigurani u slučaju zakašnjenja na idući let. Ukoliko vam je kasnio let iz Hrvatske za London, zbog tog kašnjenja ste zakasnili na let za Island. Uslijed nedolaska na let za Island, ta vam je karta propala, te ste morali kupiti novu kartu. Time ste si stvarali dodatan trošak. Od sada easyJet omogućava da u jednom koraku kupite karte za dva ili više letova sa presjedanjem u London Gatwicku, time se smanjuje vrijeme potrebno za kupnju karti. Ukoliko vam kasni let, te zbog toga kasnite na idući vezani let imate pravo na to da vas se stavi na idući dostupan let do krajnje destinacije. Sa predanom prtljagom ste prije također imali dodatne procedure, poput dodatnog predavanja prtljage na šalterima za check in prilikom svakog leta. Sada prtljagu predajete na prvom aerodromu, te će vaša prtljaga biti poslana do vaše krajnje destinacije.
U ovom trenutku vezani letovi su mogući samo na aerodomu London Gatwick, dok easyJet intenzivno radi kako bi tu uslugu doveo i na druge aerodrome poput Milana (Malpensa), Paris (CDG), Barcelona, Amsterdam ili Ženeva. Mogućnost presjedanja kod niskotarifnih aviokompanija u Europi, posebno najvećih poput easyjeta ili Ryanaira je tek u začecima. Može se pretpostaviti da će niskotarifne aviokompanije u budućnosti omogućavati presjedanje u svim svojim čvorištima, čime će imati jednu veliku mrežu unutar Europe. Moći će prelijevati putnike preko čvorišta koji imaju slabiju prodaju i na slabije popunjene linije, a rasteretiti svoja najfrekventnija čvorišta i linije sa najvećom potražnjom. U slučaju bilo kakvih problema primjerice zbog otkazivanja leta ili kvara zrakoplova, imati će velik broj mogućnosti za prebacivanje svojih putnika na konačnu destinaciju.
Norwegian (Long Haul) u ovom trenutku iz London Gatwicka leti na destinacije u USA, dok će krajem rujna početi letjeti do Singapura, te početkom iduće godine i do Buenos Airesa. Na tim letovima Norwegian koristi zrakoplove Boeing 787 (Dreamliner).
WestJet povezuje Calgary i Toronto tokom cijele godine, dok ostale destinacije u Kanadi sezonski. Preko WestJetovih čvorišta u Torontu i Calgaryu može se doći do gotovo svakog važnijeg grada u Kanadi. Za svoje longhaul letove koriste zrakoplove Boeing 767-300ER, dok na relacijama unutar Kanade, prema USA i Karibima lete sa zrakoplovima Beoing 737. Za povezivanje manjih gradova unutar Kanade WestJet ima tvrtku kćer pod nazivom WestJet Encore čija se flota sastoji od zrakoplova Dash 8 Q400.
Loganair je regionalna Britanska aviokompanija sa sjedištem u Škotskoj koja u svojoj floti ima zrakoplove sa manjim kapacitetom poput Saab 340 ili Twin Ottera. Svojim zrakoplovima povezuju veće gradove sa malim aerodromima, te će putnici easyJeta moći letjeti i do aerodoma Barra, jedinog aerodroma na svijetu koji za redovne letove koristi plažu kao pistu.
Izvor: Avioradar