Turistička agencija Kompas u velikim problemima, otkazuju putovanja


Turistička agencija Kompas Zagreb d.d. zbog problema u poslovanju ovih dana je bila prisiljena otkazati već dogovorene programe putovanja, a poslovnice su zatvorene za klijente, doznaje Hina, uz potvrdu Udruge putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (UPA HGK). Potvrda sa šturim pojašnjenjem stigla je potom i iz samog Kompasa Zagreb, kompanije koju je lani od Ivana Pukšara kupio fond Inspire Investments, odnosno Matko Bolanča.

Zbog tehničko procesnih razloga proteklih dana dio svojih putnika uputili na odgovarajuće osiguravajuće kuće da im financijski kompenziraju neispunjene ugovorne obveze, odgovorili su iz Kompasa Zagreb na upit Hine o problemima u poslovanju.

“Proteklih smo dana, zbog tehničko procesnih razloga, obavijestili dio putnika koji su kod nas u aranžmanima da zbog navedenih poteškoća, a u skladu s ugovorom o putovanju i općim uvjetima i uputstvima za turističke aranžmane Kompasa Zagreb te Zakona o turističkim agencijama, razliku neispunjenih ugovornih obveza namire iz ugovorene usluge o osiguranju turističkih putovanja s odgovarajućim osiguravajućim kućama. Napominjemo da se radi o manjem broju putnika, ispod 3 posto proteklog mjesečnog razdoblja, odnosno 0,3 posto ovogodišnjeg obujma poslovanja”, stoji u objavi.

Vjerujemo da će uz naše isprike i navedenu ugovorenu financijsku kompenzaciju ovo neutralno utjecati na naše korisnike, jer se radi o problematici na koju u današnjem globalnom svijetu usluga nailazimo, kako u sklopu organiziranih putovanja tako i pojedinaca, koji svoje putovanje samostalno organiziraju preko uslužnih internet servisa”, poručili su iz Kompasa, ne iznoseći detalje o poslovanju, pa niti o zatvaranju poslovnica kao ni budućim aktivnostima.

Zagrebačka turistička agencija Kompas d.d. trenutno je u poslovnim problemima slijedom kojih otkazuju već dogovorene programe putovanja za putnike, a poslovnice su zatvorene za klijente, doznaje Hina iz agencijskih krugova, a potvrdu je dobila iz Udruge putničkih agencija pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (UPA HGK).

“Do nas su došle informacije o problemima u Kompas Zagreb, što smo primili sa žaljenjem”, kazao je za Hinu u četvrtak predsjednik UPA HGK Boris Žgomba, ističući da ne može puno više komentirati jer nije upoznat s detaljima.

Savjetuje putnike-klijente Kompasa, ako su oštećeni zbog otkazivanja putovanja, da imaju pravne instrumente, poput jamčevine, osiguranja i drugog kako bi zaštitili svoja prava.

“Informacije koje do nas dolaze od putnika i partnera te agencije ukazuju da je i fizički i pismeni kontakt e-mailom s odgovornima u Kompas Zagreb zadnjih dana teško ostvariv, gotovo nemoguć, te da ne mogu dobiti povratne informacije o onome što ih zanima, bilo da se radi o putovanju ili poslu”, otkriva Žgomba, ocjenjujući i da se tu “ne radi o obilježjima agencijskog poslovanja, nego vjerojatno i prije svega o odlukama vlasnika i menadžmenta te agencije”.

Hina neslužbeno doznaje da je Kompas u Zagreb otkazao sva putovanja. Tvrtka ima 50-ak zaposlenih.