Booking.com proveo je zanimljivo globalno istraživanje o putovanjima koje otkriva da su putovanja ljudima važnija od drugih velikih životnih događaja poput vjenčanja (49%), odlaska na spoj (51%), dobivanja novog posla (50%), zaruka (45%), pa čak i rođenja djeteta (29%)
- Gotovo polovica (49%) ispitanika tvrdi da im odmor donosi veću sreću od dana njihova vjenčanja, dok će više od polovice (51%) radije otići na putovanje nego na spoj sa svojim partnerom
- Tri četvrtine ispitanika (77%) rezerviraju putovanja za odmor kako bi se razveselili kad im je to potrebno
- Sedam od deset ispitanika (70%) najbolje se provede na odmoru kada se u svom smještaju osjećaju kao kod kuće
- Više od dvije trećine ispitanika usrećuje boravak u hotelu, hostelu ili vili (67%), dok trećinu najviše usrećuje boravak u apartmanu ili kući s lokalnim stanovnicima (33%).
Kakav god odmor preferirali, luksuznu vilu s 5 zvjezdica na plaži ili šarmantan smještaj s doručkom na selu, univerzalna je istina da putovanja usrećuju ljude.
Globalno istraživanje koje je proveo Booking.com, vodeća svjetska stranica koja povezuje putnike s najnevjerojatnijim smještajnim objektima, otkriva da putovanja daju ljudima toliki emocionalni poticaj da planiranje odmora i samo putovanje smatramo važnijim za svoju sreću nego druge velike životne događaje poput dana vlastitog vjenčanja (49%), odlaska na spoj s partnerom (51%), dobivanja novog posla (50%), zaruka (45%), čak i rođenja djeteta (29%). Nadalje, 77% ispitanika tvrdi da rezervira putovanje kada se želi razveseliti.
Istraživanje provedeno među 17.000 ispitanika iz 17 zemalja otkrilo je da putovanja, od backpackinga, butik smještaja s doručkom, obiteljskog odmora u vili pa sve do egzotičnih i udaljenih destinacija većini donosi trajniji osjećaj sreće nego materijalne stvari (70%). Navedena činjenica objašnjava zašto većina ispitanika (56%) više voli odmor od materijalnih dobara poput odjeće, nakita i gadgeta, dok gotovo polovica (48%) putovanja stavlja ispred renoviranja doma.
Emocionalni zanos koji donosi putovanje događa se u svakoj fazi procesa, od planiranja, preko rezerviranja pa sve do samog odlaska na putovanje. Faze planiranja donose trenutne navale sreće, a gotovo tri četvrtine ispitanika (72%) tvrdi da je uzbuđeno već prilikom samog istraživanja kamo otići na odmor. Više od polovice (56%) slaže se da su najsretniji kada rezerviraju smještaj, s naglaskom na automatske i trenutno potvrđene rezervacije kad je riječ o smještaju.
Shawn Achor, BA, MA s Harvarda, jedan od vodećih svjetskih stručnjaka na području istraživanja sreće, autor bestselera NY Timesa i govornik poznat po svom zagovaranju pozitivne psihologije objašnjava:
“U svijetu u kojem se broji svaki sat i svaki dolar, putnici traže veći povrat uloženog vremena i novca više nego ikad prije. Zašto uzeti dane odmora i još platiti za više stresa i manje sreće?
Podaci iz ovog novog istraživanja Booking.com-a pokazuju postojanje značajne poveznice između uživanja u samom iskustvu rezervacije i sreće tijekom samog putovanja – što znači da je jedan od najboljih pokazatelja sretnog odmora ugodan postupak rezervacije. Dobro isplanirano putovanje i jednostavna trenutna rezervacija mogu značajno povećati vašu sreću, bez obzira na to kakvo putovanje i boravak tražite. Ovo je povezano s mojim prijašnjim istraživanjem objavljenim u časopisu Harvard Business Review koje pokazuje da, za razliku od prosječnog odmora, dobro isplaniran odmor bez stresa ima 94% šanse rezultirati većom razinom energije, motivacije i sreće.”
Zapravo, toliko smo ovisni o planiranju i rezerviranju svojih putovanja da više od trećine ispitanika priznaje da istražuje za odmor mjesecima unaprijed (35%), uz posebno predanih 5% koji planiraju više od godinu dana unaprijed.
Nakon toga slijedi iščekivanje onoga što dolazi. U periodu između rezervacije i samog putovanja više od trećine ispitanika priznaje da traži sreću razmišljajući o svom odmoru jedan ili više puta dnevno (39%). Tijekom pripreme, osam od deset ispitanika (80%) pronalazi sreću proučavajući odredište na karti istražujući mjesta za razgledavanje, a više od polovice voli planirati što će ponijeti od odjeće ili kupovati odjeću za odmor (52%). Gotovo osam od deset ispitanika (79%) tvrdi da gledanje fotografija odredišta i predivnih smještajnih objekata, od apartmana do vila, hotela i smještaja s doručkom pridonosi njihovu osjećaju sreće prije samog odmora, a dodatnih šest od deset (61%) uživa u čitanju recenzija smještaja koji su upravo rezervirali.
Ipak, ni najveće iščekivanje ne može zamijeniti sreću samog boravka na odmoru jer šest od deset ispitanika (62%) osjeća pravu navalu sreće već dok postavlja automatski odgovor na svojoj poslovnoj e-pošti i odlazi iz ureda. Gotovo devet od deset (87%) tvrdi da su najsretniji trenuci odmora njegov prvi dan i trenutak kada prvi put ugledaju svoj smještajni objekt (83%). Od tog trenutka, 70% tvrdi da se najbolje provodi na odmoru kada se u svom smještajnom objektu osjeća kao kod kuće. Više od dvije trećine sreću pronalazi u boravku u hotelu, hostelu ili vili (67%), a trećina je najsretnija dok boravi u apartmanu ili kući s lokalnim stanovnicima (33%).
Achor nastavlja:
“Istraživanje za istraživanjem pokazuje velik porast osjećaja sreće u “fazi iščekivanja”, koja se događa tijekom planiranja i zamišljanja putovanja. Ovo novo istraživanje Booking.com-a pokazuje koliko je ovaj porast sreće značajan – jednak ili još veći od onoga u slučaju zaruka.”
“Na temelju desetljeća istraživanja, najveća kompetitivna prednost u modernom svijetu jest pozitivan i motiviran mozak. Zapravo, nedavno sam došao do zaključka da osobe koje iskoriste sve dane godišnjeg odmora ne samo da su sretnije, nego je i 34% veća vjerojatnost da će tijekom sljedeće tri godine dobiti neki oblik nagrade ili priznanja na poslu. Sretna se putovanja isplate.”
David Mau, Director of product, Booking.com komentira:
“Budući da ljudi na stranici Booking.com-a rezerviraju više od 1,1 milijuna jedinica svaka 24 sata, znamo koliko su putovanja i uživanje u savršenom smještaju važni za sveukupnu sreću. Također razumijemo da svakog od nas usrećuju različite stvari povezane s putovanjima i upravo zato mnogo energije usmjeravamo na pomaganje korisnicima da pronađu idealan smještaj i da im omogućimo potpuno prilagođeno iskustvo putovanja, bez obzira na njihov budžet, interese i potrebe. Rustikalna kućica na drvetu u Švedskoj možda je vaš pojam nirvane, dok je nekome drugome to možda otmjen stan u centru Tokija. Što god bilo, kod nas ćete to pronaći.”
“Istraživanje otkriva uzbuđenje koje ljudi osjećaju kada lako mogu tražiti potencijalna odredišta i vrstu smještaja za odmor. Uz više od milijun objekata diljem svijeta koji nude više od 23 milijuna raspoloživih jedinica u više od 30 vrsta smještajnih objekata u više od 94.000 odredišta diljem svijeta, korisnici u nekoliko klikova na stranici Booking.com-a mogu pronaći svoj okidač sreće.”