Air France-KLM, Total, Groupe ADP i Airbus udružili su snage kako bi izveli prvi prekooceanski let pogonjen održivim zrakoplovnim gorivom (SAF) proizvedenim u Francuskoj.
Prvi zrakoplov kompanije Air France na letu 342 poletio s terminala 2E zračne luke Paris-Charles de Gaulle za Montreal s rezervoarima napunjenima održivim zrakoplovnim gorivom proizvedenim u francuskim pogonima tvrtke Total, 18.5.2021. u 15:40 sati.
Biogorivo korišteno za ovaj let napravljeno je od otpada i ostataka dobivenih iz kružne ekonomije. Total je proizveo SAF od korištenog ulja za kuhanje u svojoj biorafineriji La Mède na jugu Francuske i u tvornici Oudalle blizu Le Havrea, bez upotrebe djevičanskog ulja na biljnoj bazi.
Za ugradnju biogoriva nisu potrebne nikakve promjene na infrastrukturi za skladištenje i distribuciju, zrakoplovima ili motorima. Njihovo postupno uvođenje u svijetu trebalo bi značajno smanjiti emisije CO2 iz zračnog prijevoza, u skladu s ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih naroda.
Ovaj prvi stopostotni francuski SAF dobio je ISCC-EU certifikat od Međunarodnog sustava za održivost i certificiranje ugljika, neovisne organizacije koja jamči održivost. Smjesa od 16% na ovom letu izbjegla je emisiju 20 tona CO2.
Razvojem i podrškom prve francuske industrijske proizvodnje SAF-a, Air France-KLM, Total, ADP Group i Airbus utiru put Francuskoj za poticanje inovacija u energetskoj i ekološkoj tranziciji. Francusko zakonodavstvo poziva zrakoplove da koriste najmanje 1% SAF-a do 2022. za sve letove koji potječu iz Francuske, uoči europske ambicije koja se planira postupno povećati na 2% do 2025. i 5% do 2030., kao dio Europskog zelenog sporazuma.
Današnji let ilustrira sinergiju različitih pokretača za smanjenje zračnog utjecaja na okoliš, tj. Održivo zrakoplovno gorivo (Sustainable Aviation Fuel -SAF), zrakoplove najnovije generacije i elektrifikaciju operacija na kopnu.
Airbus A350 korišten za let troši 25% manje goriva od svog prethodnika. Štoviše, prvi 100% potpuno električni kamion za punjenje gorivom, razvijen u Francuskoj s Totalnom stručnošću, servisirao je zrakoplov, a sva oprema za zemaljsku potporu koju koristi Air France bila je u potpunosti električna.
Air France-KLM pionir je u ispitivanju održivih zrakoplovnih goriva. KLM je prvi put letio SAF-om 2009. godine. Od tada je Grupa umnožila broj inovativnih programa.
Na primjer, između 2014. i 2016. godine AIR France je izveo 78 letova pogonjenih s 10% mješavinom SAF-a u suradnji s pridruženom tvrtkom Total. Ova ispitivanja pokazala su da uporaba SAF-a nije imala utjecaja na pouzdanost zrakoplovnih operacija.
Air France-KLM namjerava ojačati svoje vodstvo u upotrebi SAF-a u godinama koje dolaze, a usporedno će pridonijeti istraživanju budućih generacija zrakoplova. Osim ovog leta, Airbus provodi nekoliko serija testova za certificiranje zrakoplovnih letova sa 100% SAF-om u sljedećim desetljećima.
Airbus je također instalirao SAF stanice za punjenje goriva u svojim industrijskim pogonima kako bi se mogao koristiti u proizvodnim operacijama, kao i za isporuku zrakoplova. Te instalacije pridonose Airbusovoj ambiciji da dekarbonizira sve svoje industrijske operacije
Za ovaj prvi let, Benjamin Smith, izvršni direktor Air France-KLM, izjavio je: “Već dugi niz godina grupacija Air France-KLM posvećena je smanjenju svog utjecaja na okoliš. Obnovom naše flote, održiva zrakoplovna goriva čine naš glavnu poluga u srednjem roku za smanjenje naše emisije CO2 po putniku / km za polovicu do 2030. Ove dvije radnje su stoga ključne za našu strategiju, uz eko pilotiranje i postizanje operacija neutralnih prema ugljiku na zemlji. Francuska trenutno ima priliku pozicionirati sebe kao lidera u proizvodnji i korištenju održivih goriva i činimo sve što je moguće kako bismo tome doprinijeli s našim partnerima. Podržavanje nastanka ekonomski održivog francuskog sektora zrakoplovnog biogoriva za sve uključene strane strateški je prioritet zemlje i grupe.”
A Guillaume Faury, izvršni direktor Airbusa, dodao je: „Održiva goriva glavna su poluga za postizanje naših ciljeva dekarbonizacije zrakoplovnog sektora, a Airbus podržava sve inicijative koje doprinose njihovom razvoju i korištenju na komercijalnim letovima. Potrebno je koordinirano djelovanje svih dionika kako bi se povećao udio ovih održivih goriva, koja se danas mogu koristiti na do 50% naših zrakoplova, bez ikakvih preinaka ili operativnog utjecaja, čime se smanjuje njihov utjecaj na okoliš. “