Nacionalni željeznički prijevoznici u Njemačkoj, Austriji, Francuskoj i Švicarskoj udružuju se kako bi pokrenuli nekoliko spavaćih vlakova koji povezuju 13 europskih destinacija.
To je jedno od najvećih proširenja europske prekonoćne željezničke mreže, a djelomično je motivirano europskim naporima za smanjenje emisija ugljika uzrokovanih zračnim putovanjima.
Rutama će upravljati austrijski OeBB koristeći 20 novih vlakova, a počet će voziti u prosincu 2021. od Beča do Pariza preko Münchena i od Züricha do Amsterdama preko Kölna. Do prosinca 2023. kreću željezničke rute između Berlina i Beča te između Bruxellesa i Barcelone, a do prosinca 2024. otvara se ruta između Züricha i Barcelone.
Njemački ministar prometa Andreas Scheuer rekao je Reutersu: „Uvečer se ukrcajte u vlak u Münchenu ili Berlinu i odmorni dođite sljedećeg jutra u Bruxelles ili Pariz. Putovat ćemo na klimatski i ekološki prihvatljiviji način. ”
Iako se spavaći vlakovi mogu činiti kao “blast from the past”, budući da predstavljaju klimatski prihvatljiviju alternativu zračnom putovanju, oni bi zapravo mogli biti budućnost održivog putovanja