Navijači bi radije da njihovi suparnici osvoje Euro nego da preskoče putovanje


Novo istraživanje Booking.com-a, službenog partnera za smještaj i atrakcije Europskog prvenstva u nogometu UEFA EURO 2020™, otkriva da su protivnički navijači na istoj strani kad je riječ o prioritiziranju godišnjeg odmora.

62% nogometnih navijača iz Hrvatske potvrđuje da planiraju putovati iz razonode tijekom sljedeće godine, pod uvjetom da to bude sigurno.

Novo istraživanje vezano za zajednička obilježja među nogometnim navijačima iz Europe otkrilo je da čak i najzagriženiji ljubitelji nogometa iz Hrvatske ne bi propustili svoj sljedeći odmor, čak i kada bi to značilo da će njihovi najveći suparnici osvojiti UEFA EURO 2020™.

Istraživanje koje je naručio Booking.com, službeni partner Europskog prvenstva u nogometu UEFA EURO 2020™, otkrilo je da bi nakon više od godinu dana ograničenja zbog bolesti COVID-19, gotovo dvije trećine navijača iz Hrvatske (63%) radije svjedočilo tome da Francuzi njihovi glavni suparnici osvoje predstojeće prvenstvo nego da oni preskoče svoj sljedeći odmor.

Većina hrvatskih nogometnih navijača već je počela razmišljati o tome kamo bi mogli otputovati za svoj sljedeći odmor kad dođe do ukidanja ograničenja vezanih za COVID-19, pri čemu 62% navijača potvrđuje da planiraju putovati iz razonode u sljedećoj godini, pod uvjetom da to bude sigurno. 

I dok se 24 nogometne nacije pripremaju za jedinstveno Europsko nogometno prvenstvo UEFA EURO 2020™, 58% hrvatskih navijača kojima je u srcu Hrvatska navelo je da je Francuska njihov najveći suparnik.

Premda su navijači iz Europe često strastveni i pritom se vole zadirkivati, istraživanje Booking.com-a otkrilo je da dvije trećine fanova Hrvatske (67%) kaže da su suparnici na terenu, a prijatelji izvan njega, pri čemu se 91% njih slaže da nogometni navijači iz cijelog svijeta imaju mnogo toga zajedničkog. Štoviše, više od pola hrvatskih navijača (64%) kaže da je moguće da se nogometni navijači sasvim dobro slažu s nekime tko podržava neke drugu momčad.

UEFA EURO 2020™ počinje 11. lipnja u Rimu. Utakmice će se odigravati u 11 europskih gradova, a finalna utakmica odigrat će se na stadionu Wembley u Engleskoj u nedjelju, 11. srpnja. Na svakoj će utakmici prisustvovati navijači, međutim zbog ograničenja putovanja vezanih za COVID-19, većinu smanjenog kapaciteta publike, barem kada je riječ o grupnoj fazi natjecanja, činit će domaći navijači iz zemalja domaćina.

Odlazak na putovanje kako bi gledali svoju ekipu uživo često je prioritet za brojne navijače, no istraživanje Booking.com-a otkrilo je da je za mnoge to puno više od pitanja tko će pobijediti na terenu. Gotovo tri četvrtine hrvatskih navijača (70%) kaže da je gledanje utakmice uz protivničke navijače najbolji dio gledanja nogometa uživo, a 60% njih putuje na utakmice kako bi uživali u atmosferi koju im donosi navijanje na tribinama uz protivničke navijače.

Većina  suparničkih navijača slaže se u tome da će im nedostajati navijači protivničke momčadi iz drugih zemalja ovoga ljeta. Pa tako devet od deset hrvatskih navijača (89%) smatra da gostujući navijači stvaraju posebnu atmosferu u zemlji ili gradu koji posjećuju kako bi gledali utakmicu.

Engleski navijači vodeći su na popisu onih čiji će izostanak suparnički navijači najviše osjetiti. 16% hrvatskih navijača kaže da će im najviše nedostajati navijači iz Engleske, a nakon toga slijede navijači iz Italije i Njemačke. 34% hrvatskih fanova kaže da navijači iz Engleske imaju najbolje pjesme i smatraju ih najzabavnijima (52%), dok 26% njih smatra da na najbolji način zadirkuju protivnike.

Hrvatska će u prvoj utakmici skupine D zaigrati protiv Engleske u nedjelju, 13. lipnja, na stadionu Wembley. Očekivanja među navijačima bit će visoka s obzirom na to da se obje reprezentacije nadaju dobrom rezultatu. Hrvatskim navijačima sviđa se engleska kultura (42%) kao i energija koju donose na nogometne utakmice (37%). Više od četvrtine hrvatskih navijača (27%) odabralo bi odlazak u Englesku na gledanje utakmice uživo na stadionu izvan svoje zemlje. Većina navijača iz Engleske (96%) ima pozitivno mišljenje o Hrvatskoj i njenim stanovnicima te ju rado i posjećuju.

S obzirom na svoju misiju da svima olakša da istraže svijet, Booking.com pomoći će navijačima da pronađu pravi smještaj u gradovima domaćinima natjecanja u koje će putovanja biti dozvoljena. Međutim, imajući na umu to da je COVID-19 onemogućio miješanje navijača na većini utakmica ove godine, Booking.com će također pružiti mogućnosti za virtualno povezivanje suparničkih navijača na društvenim mrežama, pružajući im prilike za interakciju, dijeljenje proslava pogodaka, rituala prije utakmice i komentara tijekom cijelog natjecanja koristeći oznaku #RivalsReUnited.

Premda će većina navijača pratiti utakmice iz udobnosti svojih naslonjača u dnevnom boravku ili na velikom ekranu u svom lokalnom kafiću (pod uvjetom da ograničenja to dopuštaju), mnogi već razmišljaju o svom idućem inozemnom putovanju. Dva od pet hrvatskih navijača (43%) kaže da je glavni razlog njihove želje za putovanjem u inozemstvo kada dođe do popuštanja ograničenja opuštanje i revitaliziranje. Trećina putnika (33%) želi otkriti nove kulture, dok 23% njih želi otići na avanturističko putovanje i pobjeći od svakodnevne rutine.

Italija je najposjećenija zemlja među hrvatskim navijačima. Druga je na tom popisu Austrija (61%), a slijede Njemačka (50%) i Mađarska (48%).

Arjan Dijk, Viši potpredsjednik i Direktor odjela za marketing u Booking.com-u, izjavio je: „Znamo da su sportski događaji kao što je UEFA EURO 2020 ™ jedan od velikih razloga zašto ljudi putuju; uzbudljivih 90 minuta na terenu kombinira se s mogućnošću upoznavanja drugih zemalja, kultura i druženja s lokalnim stanovništvom. Međutim, zbog ograničenja vezanih za Covid-19, putovanje možda za mnoge navijače ove godine neće biti moguće. Naše istraživanje pokazalo je da su ograničenja putovanja u tolikoj mjeri utjecala na nogometne navijače iz Europe da bi radije svjedočili pobjedi svog najvećeg rivala na europskom prvenstvu UEFA EURO 2020 ™ nego propustili sljedeći odmor.

„Čini se da su suparnički navijači, čiji je rivalitet možda uobičajen tijekom svih tih toliko važnih utakmica, istoga mišljenja kada su u pitanju prioriteti vezani za odmor. Kao što su otkrila naša istraživanja i podaci o putovanjima, kod odnosa s navijačima nije samo važno to tko će pobijediti, već su navijači u puno većoj mjeri prijatelji nego što su suparnici. Zbog toga pokušavamo ohrabriti one navijače koji se fizički ne mogu okupiti, da se povežu putem oznake #RivalsReUnited i podijele brojne nezaboravne trenutke koje ćemo nedvojbeno doživjeti tijekom sljedećih mjesec dana.”