Svi su svjesni da prošlogodišnje cijene neće proći i ove godine
Cjenkanje i popusti da, rasprodaja ne, trenutačna je filozofija većine mediteranskih domaćina koji se nadaju da će unatoč pandemiji uspjeti nešto iščupati od ovogodišnje turističke sezone, piše u ponedjeljak Večernji list.
Svi su na Mediteranu, koji inače ugosti 350 milijuna turista, svjesni da cijene iz 2019. s desetkovanom potražnjom nemaju šanse, no, linearnim se sniženjima zasad opiru svjesni da bespoštedni cjenovni rat nosi velike žrtve. Mnogi hoteli čak radije biraju ostati zatvoreni.
Sicilija pokušava privući pozornost ponudom da na svake tri noći ide po jedno besplatno noćenje. Španjolci, kamo će stranci moći tek od 1. srpnja, najavljuju aranžmane za dvoje po cijeni jednog, dok neki hoteli, u raznim zemljama, pokušavaju prodati budući boravak uz osjetne popuste, a dolazak vrijedi sve do kraja 2022.
Turska, poznata po agresivno niskim cijenama, suočena je s čak milijun i pol praznih hotelskih kreveta. Zemlja koja je 2020. računala s 58 milijuna turista još ne otkriva sve karte. Ali i ne čeka prekriženih ruku. Turci su još u svibnju pokrenuli tzv. telefonsku diplomaciju prema 70 zemalja. Ili smatraju da će zdravstvena situacija biti ključna ili kartu niskih cijena ostavljaju za kasnije, ali vrijeme koriste da svim kanalima prošire sve relevantne informacije.
Na španjolskoj i talijanskoj obali, ako izuzmemo Kanarsko otočje i Siciliju koji dobro kotiraju, strani gosti manje-više misaona su imenica. U obje su zemlje, koje snažno ovise o domaćim turistima, okupirani kako njih pokrenuti. U Italiji razmišljaju o poticajima za putovanja u zemlji od 150 eura po osobi.
Čak i susjedna Slovenija građanima dijeli vaučere od 200 eura za odmor u zemlji, što je loša vijest za sve koji očekuju slovenske goste, pa i za Hrvatsku koja ih godišnje ugosti više od 1,5 milijuna.
Grčka također ne istrčava s bagatelnim cijenama. Primjerice, TUI u Njemačkoj nudi sedam dana na Kreti u hotelima s četiri i pet zvjezdica u ljetnoj špici za 1100 do 1300 eura. Povlastica je u tome što bi isti aranžman toliko stajao već u lipnju. Hoće li se i koliko situacija promijeniti do srpnja, kada se očekuje da putovanja živnu, najviše i dalje ovisi o virusu. I uvelike o Nijemcima u koje gleda cijeli Mediteran. Najveći europski putnici diktiraju trendove, a dobra je vijest da su kod nas po brojnosti već izbili na prvo mjesto, piše Večernji list.