Radim na jednoj od najvećih privatnih jahti na svijetu i putujem. Spoj putovanja i zarađivanja novaca se uklopio u moj način života i teško mi je pomisliti da jednog dana to više neću raditi. Ne žalim se. Težak je to posao ali donosi mi hrpu prekrasnih iskustava da zaboravim na činjenicu da me nema doma 10 mjeseci godišnje
Napisala: Lucija Medić
Moje putovanje na Maldive je započelo malo drugačije. Brodom smo se vezali u Fethiye, Turska i tu smo morali ostati nekoliko dana zbog pripreme za ocean. Nakon par kratkih dana i odličnih turskih kava, bazara i baklava bili smo spremni za 18 dana navigacije. Iz Turske smo krenuli prema Egiptu, prošli smo 163 km Sueskog kanala. Na samom izlasku iz Sueza na brod su nam se pridružila jedinica za protupiratska djelovanja. Ostali su sa nama do kraja putovanja i sigurno su nas proveli kroz najrizičniju piratsku zonu, oko Afričkog roga, Crveno more i Adenski zaljev. Kakav poduhvat ha!? I to dva puta.
Mubark Peace Bridge – Suez
Bilo kakvo svijetlo tokom noćne navigacije mora biti ugašeno zbog sigurnosnih razloga. Dok noću plovimo, mir i tišina i šum valova su najbolji lijek za spavanje a nebo iznad mene je bilo spektakularno, isto kao i ocean prepun svjetlećih planktona koje se lančanom reakcijom aktiviraju pri dodiru sa brodom. I tako iz dana u dan. Mjere sigurnosti su na najvišem mogućem nivou i svaki korak kretanja po brodu se mora prijaviti.
Moram priznati da se malo pogubiš gledajući taj beskrajni ocean, i zuriš u neki horizont ali danima ne vidiš kraj. Kapa dolje svim pomorcima na dugim plovidbama.
Stigli smo na Maldive u jutarnjim satima gdje te na prvu ošamari jako težak i vlažan zrak i nepodnošljiva vrućina. Usidrili smo se pored glavnog grada Malé zbog papirologije. Malé je ujedno među najgušće naseljenim gradovima na svijetu . Na nešto manje od 7km2 živi 143 000 stanovnika. Male je glavno središte poslovnih i trgovačkih aktivnosti na Maldivima, a u njemu se nalazi i trgovačka pomorska luka. Međunarodna zračna luka smještena je na obližnjem otoku Hulhule, a tamo je smještena i baza za hidroavione koji se koriste za unutarnji transport.
U trgovačku luku dolazi baš sve a najviše namještaj za okolne resorte. Iako je smješten na atolu, Male se administrativno ne smatra djelom atola. Maldivi se sastoje od ukupno 1200 otoka koji su grupirani u 26 atola. 200 njih su naseljenih a 80 ih se koristi isključivo za turizam.
Nakon završene papirologije i kontrola pomakli smo se 8km od Male-a i usidrili pored Bandosa.
Iako smo imali jako naporan raspored, svi smo bili nestrpljivi da konačno izađemo vani. Dočekaju vas jako srdačno, i generalno su ljudi jako srdačni i daju svoj maksimum kako bi zadovolji svoje goste. S obzirom da mi nismo bili klasični gosti jer smo imali svoj smještaj na brodu, tretirali su nas kao „day visitore“ . Cijena ulaza je 25$ po osobi. Na recepciji ostavljate svoj dokument i dobijete karticu sa brojem s koje kasnije iščitaju račun i naplate vam hranu, piće, masaže, ronjenje, rentanje maske i peraja….
S moje strane i za moj ukus, moram priznati da je skupo. Nekada bi me prosječan dan sa ulazom, hranom, pićem i par koktela izašao skoro 500$ za dvije osobe. Što je ok ako si priuštiš nekoliko puta. Zamislite posadu koja je provela 6 mjeseci na Maldivima i jedinu mogućnost izlaska- Bandos.
Ima super restorana i hrana je OK. Nisam pretjerano oduševljena niti sam probala nešto spektakularno pa da mogu izdvojiti. Dosta se fokusiraju na Europski i Mediteranski stil pripreme i serviranja. Al popit će te zasigurno najbolju pina-coladu direkt iz kokosa.
Da, nisam spomenula da je na Maldivima nemoguće kupiti alkohol u slobodnoj prodaji. Isključivo se prodaje u resortima. I ne pokušavajte ga unositi u zemlju jer će te imati jako dug dan sa njihovim institucijama.
U 6 mjeseci obišli smo nekoliko resorta i atola ali nažalost nisam vidjela puno toga s obzirom da smo imali goste na brodu. Sudjelovala sam u organizaciji večera u nekolicini resorta i mogu samo reći da je jako jako skupo. Cijene i cifre koje traže samo za ulazak u privatni resort su nenormalne.
U vrijeme mog „ time off-a“ trudila sam se okupirati sa što više aktivnosti osim ležanja pod palmom. Bilo je tu jedrenja na malom katamaranu, vožnja u njihovim tradicionalnim brodicama, beskonačne šetnje po otoku ali najviše od svega što me dojmilo je snorkeling na koraljnom grebenu. Ovaj na Bandosu je nažalost 80% bio mrtav i bezbojan, ali smo ipak imali priliku vidjeti neke od lijepih primjeraka podvodnog svijeta kao što su: Mante, raže, morske pse, kornjače, i hrpu koraljnih ribica svakakvih boja.. i Nemu J . Moj momak je imao priliku roniti na drugim atolima i kaže da je pravi spektakl. Ljubomorna sam bila na njega jer je on imao priliku izaći skupa sa gostima prolaziti sve čari Maldiva.
Stanovnici su sve više zabrinuti za opće stanje Maldiva i koraljnih grebena jer se polako sve urušava i podiže se razina oceana. Isto tako je zabrinjavajuća nečistoća glavnog grada Malea na kojem se lomi sav taj glamur i raskoš kojeg vidite na slikama sa pješčanih plaža. Male je doslovno plutajuće smetlište na sred oceana, a nedaleko od glavnog grada je i smješten otok koji i služi samo za odlaganje i spaljivanje smeća. Zagađenje je na jako visokom nivou.
Osobno sam prešla uzduž i poprijeko cijeli Male s obzirom da sam bila odgovorna za nabavu za brod. Dućana ima na svakom koraku i moguće je dobiti gotovo sve što tražite ali u nekom njihovom modificiranom izdanju.
Imala sam priliku i posjetiti susjednu Šri Lanku i glavni grad Colombo. Bio je to kratki izlet samo da obnovimo vizu koja na Maldivima traje 3 mjeseca.
Nekakvo moje viđenje Maldiva je – Vidjeli ste jednu plažu – vidjeli ste cijelu državu.
Ne bi htjela nikoga odgovarati od odlaska na Maldive, idite, uživajte bit će vam prekrasno. Ali osobno mislim da ima puno boljih destinacija u smislu omjera cijene i dobivene usluge.
Putovanje se nastavlja..18 dana crossinga u Grčku.
FOTOGALERIJA: