Kulturni turizam i održivost u fokusu globalnog marketinga Njemačke turističke zajednice u 2024. godini


Njemačka kao turistička destinacija – ponovno tržišni lider u europskom natjecanju kulturnih destinacija – UEFA EURO 2024. kreirao je dodatnu potražnju za putovanjima

Jedinstveni umjetnički i kulturni krajolik Njemačke snažan je motiv putovanja za međunarodne turiste. Od 173 milijuna kulturnih putovanja Europljana diljem svijeta u 2023., 18,7 milijuna vodilo je u Njemačku, što je čini odredištem broj jedan za putovanja inspirirana kulturom za Europljane. Istodobno, gradska putovanja važan su segment njemačkog dolaznog turizma: od ukupno 31,5 milijuna turističkih putovanja Europljana u Njemačku 2023., 12,9 milijuna putovanja vodilo je u metropole – šti čini udio od čak 41 posto. Od siječnja do prosinca 2023. godine ostvareno je 576.348 noćenja iz Hrvatske u Njemačku što predstavlja porast od 13,5% u odnosu na isti period prethodne godine i postavlja Njemačku na prvo mjesto na ljestvici inozemnih turističkih destinacija iz Hrvatske.

Ciljanim tematskim marketingom Njemačka turistička zajednica (German National Tourist Board – GNTB) dodatno proširuje svoju predanost pozicioniranju Njemačke kao kozmopolitske i održive destinacije za  putovanja inspirirana kulturom. Ovim povodom u Zagrebu je održano ugodno druženje na kojem su predstavnici medija imali mogućnost boljeg upoznavanja s kampanjama Njemačke turističke zajednice: Cultureland Germany, 52 mjesta UNESCO svjetske baštine, Simply FEEL GOOD, Stay Longer, 250 godina rođenja Caspara Davida Friedricha i dr. Poseban naglasak bio je na Europskom nogometnom prvenstvu s kulturnim programom koji će okupiti ljude izvan stadiona i više od 300 događaja koji za temu imaju nogomet. Prisutnima se obratio g. Cristian Sallai, voditelj regionalnog ureda Njemačke turističke zajednice.

Od travnja 2024. nova inspirativna kampanja Cultureland Germany predstavlja kozmopolitsku kulturnu i umjetničku scenu kao bitnu komponentu urbane kvalitete života u metropolitanskim regijama i kao osnovu regionalnog identiteta u ruralnim regijama.

Fokus je na modernim aspektima, poput kulturnih žarišta gdje se okupljaju umjetnici iz cijelog svijeta, umjetnosti u javnom prostoru, modernog duha vinara u tradicionalnim kulturnim krajolicima ili međunarodno cijenjenih glazbenih događaja. S druge strane, kampanja GNTB-a “52 mjesta svjetske baštine UNESCO-a u Njemačkoj” bavi se aspektima zaštite spomenika, njegovanjem običaja i tradicije kao i održivim doživljajem kulture i prirode. U skladu s inicijativom GNTB-a za dulji ostanak, osam itinerara također stvara poticaje za duže održive boravke u Njemačkoj. To je i temeljna briga GNTB-ove kampanje održivosti Simply FEEL GOOD, koja oglašava certificirane destinacije i ponude.

Za UEFA EURO 2024., međunarodni posjetitelji u deset njemačkih gradova domaćina mogu očekivati ​​višestruki program koji je jednako privlačan i kulturnim i nogometnim entuzijastima te ih poziva na dijalog i sudjelovanje. U suradnji s tvrtkom EURO 2024 GmbH, zajedničkim pothvatom DFB-a i UEFA-e za organizaciju turnira, GNTB motivira potencijalne putnike u Njemačku da osim posjeta nogometnim utakmicama istraže mjesta i okolicu te tako produže boravak.

Još jedan fokus kulturnog turizma je 250. obljetnica rođendana Caspara Davida Friedricha. Obilježavanjem 35. obljetnice od pada Berlinskog GNTB promovira  inovativni razvoj u regijama koje su nekada bile odvojene unutarnjemačkom granicom, s posebnim akcentom na rastući segment Workation. A s pogledom na 2025., GNTB promovira Chemnitz kao Europsku prijestolnicu kulture.