Mija Dropuljić sa bloga underdreamskies se potrudila i istražila za vas što nude aviokompanije glede koronavirusa ako imate kupljene avio karte
Dok smo još prije tjedan dana vjerovali kako riječi koronavirus, kriza i karantena nećemo koristiti u istoj rečenici, danas neki već rade od doma, a vlasti savjetuju što manju socijalizaciju. Već je svima jasno kako od planiranih putovanja narednih mjeseci neće biti apsolutno ništa, no postavlja se pitanje što je s kupljenim avionskim kartama. Avio kompanije su prilagodile svoje poslovanje i ponudile alternativne opcije
Teško je procijeniti kako će se odvijati situacija u svijetu po pitanju širenja koronavirusa i stanja u kojem ćemo se naći, no jedno je sigurno – vrijeme je da promijeniš svoje putne planove. U nastavku provjeri koje regulative su uvele poznate avio kompanije glede koronavirusa.
*Pošto se situacije mijenjaju iz dana u dan, najnoviji update o pravilima provjerite na službenim stranicama aviokompanija
Ryanair
Ryanair je obavijestio svoje kupce da od 13. do 31.3. mogu zamijeniti termin puta bez naknade. Ova odluka se odnosi na već kupljene karte, ali i nove. U slučaju da je tvoj let otkazan dobivaš obavijest na email ili putem SMS s opcijom povrata novca, ali možeš rezervirati drugi termin putovanja ili preusmjeriti put kako bi stigao do željene destinacije. Više informacija –> OVDJE
Air France i KLM
Ako je tvoja karta izdana u period od 3.3. do 31.5.2020. možeš besplatno promijeniti rezervaciju karte ili zatražiti vaučer. Tvoje novo putovanje mora najkasnije započeti 31. svibnja i mora, naravno, biti u istom razredu. Ako ne postoji slobodno mjestu u istoj klasi, potrebno je nadoplatiti razliku u cijeni. Ako si kupio kartu s opcijom da možeš otkazati, dobit ćeš novce natrag, i to za period putovanja od 3.3. do 31.5. Možeš online otkazati kartu i zatražiti povrat novca. Za sve ostale karte nije moguće dobiti povrat novca, ali možeš zatražiti vaučer koji vrijedi godinu dana za sve Air France, KLM i partnerske letove. Više informacija –> OVDJE
Turkish Airlines
Za sve karte kupljene za period od 06. do 24.3. Turskih Airlines nudi besplatnu promjenu termina. Karte kupljene prije 5.3., a za letove sve do 31.12.2020., također možeš zamijeniti besplatno, no potrebno je termin promijeniti do 16.3. Ova usluga ne uključuje domaće letove u Turskoj. Turkish airlines je obavijestio svoje kupce da u slučaju otkazivanja leta imaju pravo na besplatnu promjenu karte za drugi odabrani termin. Više informacija –> OVDJE
Lufthansa grupa (Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines i Air Dolomiti)
Ako je karta izdana prije ili na 5.3. s terminom leta do 30.4. može se promijeniti termin leta bez dodatnog plaćanja. Novi termin leta treba biti realiziran do 31.12.2020. Ako je tvoja karta kupljena prije ili na 12.3., a još uvijek ne znaš kad bi letio, možeš otkazati rezervaciju, a za novi termin se možeš odlučiti do 1.6., odnosno do tog datuma moraš rezervirati novi termin, a on se mora realizirati do 31.12.2020. U slučaju otkazivanja leta Lufthansa grupa će preusmjeriti tvoj let ili ti ponuditi mogućnost nove rezervacije ili povrat novca. Više informacija –> OVDJE
Eurowings
Eurowings također nudi besplatnu promjenu termina putovanja. Ako je karta kupljena s terminom do 30.4. možeš zatražiti novi termin puta unutar ove godine. Ako planiraš kupiti kartu do 31.3., sve do 31.05. možeš besplatno promijeniti termin putovanja unutar ove godine. U slučaju da je tvoj let otkazan Eurowings nudi alternativni let, ali i mogućnost rezerviranja novog termina puta. Put možeš otkazati uz povrat novca samo u slučaju Flex opcije. Više informacija –> OVDJE
Delta
Delta putnici smiju napraviti jednu besplatnu promjenu svoje avionske karte koja je kupljena za period od 1.3. do 31.3. Let možeš otkazati, no povrat novca nemoj očekivati. Ali, možeš otkazati let i zatražiti vaučer koji vrijedi godinu dana. Na svojim društvenim mrežama Delta je također naglasila kako dopušta besplatnu promjenu termina na međunarodnim i domaćim letovima za putovanja do 30.4., a koji su kupljeni do 9.3. Delta ističe kako će svaki kupac u slučaju otkazivanja leta biti kontaktiran. Više informacija –> OVDJE
Croatia Airlines
I naša avio kompanije je uvela posebna pravila za međunarodne letove i to za karte koje su kupljenje i koje će biti kupljene do kraja ožujka, a tiču se putovanja do 31.5. Odobrena je promjena datuma leta na istoj liniji bez naknade, a novo putovanje se mora realizirati najkasnije do 31. prosinca 2020., a unutar godinu dana od izdavanja originalne karte. Kartu morate zamijeniti za onu iste klase, ako ne postoji mjesto potrebno je nadoplatiti razliku. Također je potrebno promjenu datuma zatražiti prije početka originalno planiranog putovanja. Croatia Airlines je obavijestila kako za otkazane letove prema Rimu kupci imaju pravo na promjenu termina bez naknade ili na povrat novca. Više informacija –> OVDJE
EasyJet
Na svojim društvenim mrežama EasyJet je naglasio kako svi putnici mogu besplatno odabrati alternativni datum za svoj putovanje, a to se odnosi za već kupljene karte, ali i nove. Kompanija je na svojim društvenim mrežama također naglasila da će svi kupci kojima je let otkazan biti obaviješteni putem email ili SMS o opcijama nove rezervacije ili o povratu novca. Više informacija –> OVDJE
Wizz Air
Wizz Air ne nudi nikakav povrat novca ako sami otkažete let. Isto tako na svojim stranicama nisu istaknuli mogućnost promjene datuma. No, naknadu možeš dobiti ako nisi stigao na let zbog, primjerice karantene u hotelu ili odabrati drugi datum leta, ali samo ako imaš dokaz da si bio spriječen stići na dotični let. Naravno, ako koristiš uslugu Wizz Flex, povrat novca za otkazani let možeš dobiti. Ako letiš s Wizz Airom, a tvoj let je otkazan, dobit ćeš opciju alternativnog leta ili, ako je korištena opcija Total farea, dobiva se novac natrag. Više informacija –> OVDJE
Qatar Airways
Pogođeni putnici mogu ponovno rezervirati svoje karte za druge datume ili odredišta ili tražiti potpuni povrat novca bez naknade.
Više informacija –> OVDJE