U Švicarskoj prihodi od turizma iznose vrtoglavih 28 milijardi švicarskih franaka. To je tri i pol puta više od turističkih prihoda Hrvatske. Nemaju sunce i more, ali imaju satove, prehrambene i kozmetičke brendove, te atrakcije u Alpama…
Turizam čini samo 4% švicarskog BDP-a – doslovce šlag na torti. Hotelijerski biznis cvjeta. Godišnja popunjenost dvostruko je viša nego u Hrvatskoj. Ulaže se oprezno kako bi se izbjeglo oporezivanje imovine od dva posto, piše HRT.
Švicarci imaju mondena zimovališta, ali i odredišta masovnog turizma. No i ti su gosti više platežne moći. U prosjeku troše 240 franaka na dan. Četiri puta više od turista u Hrvatskoj. Tajna uspjeha je u atrakcijama – poput najstrmije uspinjače na svijetu koja za pola sata goste odveze kilometar i pol u oblake.
Švicarci su na svoj javni prijevoz osobito ponosni. Povezan je kao nigdje drugdje – jedna jedina karta vrijedi za sve vlakove, autobuse, uspinjače, pa čak i brodove u cijeloj zemlji. A putujete li zrakoplovom, prtljagu iz bilo kojeg kraja zemlje možete poslati vlakom i čekat će vas na konačnom odredištu.
Ove godine iz Europe zbog jakog tečaja franka Švicarska ima 12 posto manje turista. No to ih ne zabrinjava. Azijci i gosti s dalekih tržišta kompenziraju taj pad. Nemaju mora, ali od turizma znaju zaraditi.
Izvor: PoslovniPuls