Hrvatska želi da se ukine odšteta za one kojima let kasni tri sata


Po pravilima EU-a putnici imaju pravo na odštetu 0d 250 do 600 eura ako let kasni najmanje tri sata ili se otkaže manje od 14 dana prije polijetanja piše poslovni.hr

Europska unija će na prijedlog hrvatskog predsjedništva razmotriti povećanje minimalnog kašnjenja leta od tri sata za koje putnici mogu tražiti odštetu od zrakoplovnih kompanija što bi smanjilo troškove tih tvrtki, po dokumentu koji je na uvid dobila agencija Reuters.

Po pravilima EU-a putnici imaju pravo na odštetu od 250 do 600 eura ako let kasni najmanje tri sata ili se otkaže manje od 14 dana prije polijetanja. Također mogu dobiti odštetu ako im se ne dopusti ukrcaj u zrakoplov.

Neke nacionalne vlasti i sudovi su, međutim, kritizirali ta pravila rekavši da države članice teško uspijevaju obraditi veliki broj zahtjeva koji dobiju, a zrakoplovnim kompanijama su se povećale isplate odštete jer se povećao broj otkazivanja i kašnjenja letova.

Hrvatska, koja u prvih šest mjeseci 2020. predsjeda EU-om, predložila je izmjenu pravila uoči razgovora među europskim vladama o reviziji prava putnika koji trebaju početi idućih tjedna.

Europska komisija, izvršno tijelo EU-a, je 2013. predložila da se najmanje kašnjenje leta s tri poveća na pet sati no pregovori su tu stali.

U neformalnom dokumentu koji kruži među državama članicama Hrvatska predlaže da se zadrži isti iznos odštete ali sugerira povećanje najmanjeg kašnjenja za koje zrakoplovne kompanije moraju platiti odštetu.

Zagreb je taj prijedlog “iznio kako bi se u obzir uzeo financijski teret zrakoplovnih kompanija i činjenica da su zrakoplovne kompanije sve rjeđe odgovorne za kašnjenja”, kaže se u dokumentu, navodi Reuters.

Dokument ne kaže za koliko Hrvatska želi povećati najmanje kašnjenje za koje putnici mogu tražiti odštetu ili koliko ranije su kompanije dužne otkazati let kako ne bi platile odštetu.

U 2018. letovi su otkazani za 17,6 milijuna putnika a 16,5 milijuna putnika imalo je duga kašnjenja.

Bilo kakav dogovor među vladama EU-a o izmjenama pravila koja vrijede od 2005. trebaju razmotriti i Europska komisija i Europski parlament.

Pročitajte prava putnika –> OVDJE