Hidroavioni se vraćaju na Jadran?


Investitor iz Dubaija – Hidroavioni se vraćaju na Jadran, otvaraju se linije do Italije? piše novilist.hr

Nakon prošlogodišnjeg kraha European coastal airlinesa (ECA), ovoga puta hidroavionske linije duž Jadrana, a moguće i preko, do Italije, namjerava pokrenuti novoosnovana tvrtka Airways Europe, iza koje navodno stoji kapital iz Dubaija

RIJEKA Hidroavioni bi od idućeg ljeta mogli ponovno poletjeti iz riječke luke, nakon prošlogodišnjeg kraha European coastal airlinesa (ECA), čiji su hidroavioni bili prizemljeni zbog nedostataka u održavanju, a kompanija završila u predstečajnoj nagodbi s pedesetak milijuna kuna dugovanja. Ovoga puta hidroavionske linije duž Jadrana, a moguće i preko, do Italije, namjerava pokrenuti novoosnovana tvrtka Airways Europe, iza koje navodno stoji kapital iz Dubaija.

Potvrdio nam je to Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, kazavši kako je tvrtka pokazala interes za održavanjem hidroavionskih linija iz riječke luke, za što postoje tehnički preduvjeti, u vidu pristaništa koje je na Adamićevom gatu bilo postavljeno za hidroavione ECA-a.

Koncesijski ugovor

Interes tržišta za stavljanjem u funkciju tog resursa je svakako dobrodošao. Ne možemo još govoriti o konkretnim linijama ni ostalim detaljima, prije nego tvrtka pribavi sve potrebne dozvole i drugu dokumentaciju, te eventualnog sklapanja ugovora, kratak je bio Vukorepa. Prema njegovim riječima, osnovni preduvjet za letove hidroaviona iz riječke luke je koncesijski ugovor s novom kompanijom, a da bi se sklopio novi ugovor, potrebno je raskinuti postojeći s ECA-om.

Iako Vukorepa nije htio govoriti o uvjetima raskida ugovora s ECA-om, prema neslužbenim informacijama, uvjeti za raskid ugovora već su ispunjeni, budući da ECA praktički više ne posluje, niti plaća svoje obveze iz ugovora, pa taj dio ne bi smio predstavljati problem.

Razgovarali smo i s direktorom novoosnovane kompanije Airways Europe, Zdravkom Delićem, koji kaže kako s konkretnim podacima još ne može izlaziti u javnost.

– Zainteresirani smo za pokretanje hidroavionskih linija na Jadranu, i to na sjevernom, središnjem i južnom dijelu. Kako smo još u postupku pribavljanja potrebne dokumentacije, te ostalih priprema, ne možemo davati opširnije informacije. Očekujem da ćemo kroz mjesec dana moći reći više – kazao je Delić, potvrdivši kako se pokretanje hidroavionskih linija očekuje u idućoj godini.

Šteta otočanima

Donekle je razumljiv oprez i ulagača i Lučke uprave, ako se prisjetimo fijaska s ECA-om, koji je u nekoliko navrata najavljivao, pokretao pa obustavljao letove iz Rijeke, da bi definitivno bili okončani u kolovozu prošle godine, nakon što su inspekcijskim nadzorom Agencije za civilno zrakoplovstvo utvrđene brojne nepravilnosti u održavanju zrakoplova, zbog čega je ocijenjeno kako nisu sigurni za održavanje zračnog prometa.

Najveća šteta pričinjena je otočnom stanovništvu, a posebno turističkoj ponudi na otocima, što su prošlog ljeta apostrofirali brojni gradonačelnici i načelnici otočnih gradova i općina, od Lošinja do Lastova, ukazujući na potrebu za takvim, brzim i učinkovitim povezivanjem svojih sredina s većim gradovima na obali, ali i onima na talijanskoj strani Jadrana.