Jedna od većih europskih aviokompanija, britanski Flybe, našla se pred propašću i, kako je rano u četvrtak izvijestio BBC, u sljedećim satima, nakon što svi avioni koji su kasno poletjeli stignu na svoja odredišta, prestati s radom, što znači i vjerojatni gubitak posla za oko 2.000 njegovih zaposlenika.
Flybe, sa sjedištem u britanskom Exeteru, u siječnju je već jedva izbjegao slom, ali tada se očekivalo da će njegovi vlasnici, konzorcij na čelu s avioprijevoznikom Virgin Atlacticom, upumpati nekoliko desetaka milijuna funti u posrnulu tvrtku koju su kupili početkom prošle godine. Postignut je tada bio i dogovor s britanskom vladom o odgodi plaćanja 10-ak milijuna funti poreza, a s vladom se pregovaralo i o mogućem dizanju kredita od države u iznosu od 100 milijuna funti, s obzirom da prijevoznik zbog smanjene likvidnosti nije bio u stanju novac posuditi od banaka, ali do toga u konačnici nije došlo.
Na potpuni užas drugih prijevoznika, čak se razmatrala opcija ulaska britanske države u vlasništvo Flybea, s obzirom da ta kompanija drži većinu regionalnih linija u Ujedinjenom Kraljevstvu kojima polazna ili dolazna luka nije jedan od londonskih aerodroma, a ukidanje svih tih linija mnogi smatraju ‘katastrofom’. No, uz sve financijske nedaće i kontroverznost same ideje državnog spašavanja privatne firme, prije nekoliko tjedana pojavio se ključni element koji je doveo do izgledne propasti Flybea – koronavirus.
Iako je budućnost Flybea već neko vrijeme bila neizvjesna, a zbog čestih kašnjenja ili otkazivanja letova prozvali su ih ‘Fly Maybe’, prvi znakovi potpunog kolapsa bili su vidljivi u srijedu kada su se putnici morali iskrcati iz aviona koji je trebao poletjeti iz Glasgowa za Birmingham. Rečeno im je da postoji ‘problem s gorivom’, a ispostavilo se da se iza tog objašnjenja kriju neplaćeni računi zbog kojih je obustavljena isporuka goriva kompaniji.
– Nije iznenađenje da je Flybe upao u velike financijske nevolje. U teškoćama je već godinama, ponajprije zbog svojih preambicioznih planova na izrazito izazovnom regionalnom britanskom tržištu. Jednostavno je postao prevelik za opseg posla koji pokušava raditi, a iako je malen u odnosu na British Airways, Ryanair ili EasyJet, gubitak ovakvog tipa prijevoznika za mnoge britanske regije predstavljao bi katastrofu, izjavio je avioanalitičar John Strickland za BBC.
– Primjerice, ako želite odletjeti negdje iz Exetera, Newquayja ili Southamptona, nerijetko je Flybe jedini izbor koji postoji. Konkretno, U Southamptonu Flybe obavlja čak 95 posto svih letova na tamošnjem aerodromu, tako da bi neke regije mogle ostati odsječene u pogledu avioprijevoza, pojašnjava Strickland.
Britanski mediji izvještavaju o brojnim putnicima koji su se našli u prilično nezavidnim situacijama jer su kupili karte, a izvjesno je da na željene destinacije neće doći, a upitno je i hoće li dobiti svoj novac natrag.
Izvor: Jutarnji.hr