Zamislite da umjesto uobičajene prometne gužve vrijeme provodite u koloni saonica koje vuku aljaški haskiji. Da umjesto zaglušujuće buke gradskog prometa čujete njihov sretni lavež i topot njihovih šapa po svježem snijegu. Da umjesto Instagram feeda ljudi koji vas ionako živciraju vaš pogled zaokuplja mistična i netaknuta bjelina vječnog polarnog leda. Da umjesto noćnog neba na kojem je zbog svjetlosnog onečišćenja i smoga sve teže vidjeti zvijezde uživate u jedinstvenim prizorima polarne svjetlosti? Da umjesto nervoznog prevrtanja po krevetu ležite u šatoru koji grijete toplinom vlastitog tijela udobno ušuškani u vreći za spavanje. Ovo nije izmišljena priča, vorteks meditacija za postizanje visoke vibracije; sve je bazirano na stvarnom događaju – Fjällräven Polaru, jedinstvenoj manifestaciji koju svake godine organizira čuveni švedski outdoor brend Fjällräven. Obični ljudi iz cijeloga svijeta od koji neki nemaju nikakvih iskustava u divljini, odlaze na put s vlastitim očekivanjima, strahovima i opterećenjima i vraćaju se kao novi ljudi. Ako mislite da se radi o floskuli zamislite da svaki dan pola sata provedete u ozbiljnoj introspekciji, promišljanju o vlastitom životu i postupcima, dobrim i lošim odnosima. A što je tih pola sata prema tjedan dana putovanja psećim saonicama zaleđenim Arktikom?
O manifestaciji
Prvih devet godina postojanja Fjällräven Polar je funkcionirao kao čuveni Iditarod na Aljasci, dakle kao utrka psećim saonicama. No nakon šest godina stanke Polar se vratio u novom izdanju koje se održalo do danas. Više se nije radilo o natjecanju, pa čak ni o stručnjacima za pseće saonice, već o običnim ljudima. Ženama i muškarcima iz cijeloga svijeta koji žele proći jedinstveno životno iskustvo. Ideja o izlaganju 20-ak takvih ljudi jednom od najokrutnijih svjetskih okruženja, arktičkoj tundri zvučala je ludo. Ali u Fjällrävenu su vjerovali da uz pravu potporu i stručno vodstvo, visoko kvalitetnu Fjällräven opremu svatko može savladati taj izazov. I bili su u pravu, Polar u novom ruhu bio puni pogodak. Tijekom godina sudionici su iskusili sve; od snježnih mećava i temperatura od -30 stupnjeva, do uživanja u prizorima prekrasnim krajolicima obasjanima suncem i prekrivenima bijelim, netaknutim snijegom. Od 2012. godine do danas, više od 180 ljudi je dobilo priliku iskušati vlastite mogućnosti i mogućnosti Fjällräven opreme. I zauvijek promijeniti život.
Za one koji vole brojke I činjenice
Fjällräven Polar je 300 kilometara dugo putovanje psećim saonicama koje spaja gradove Signaldalen u Norveškoj i Väkkäräjärvi u Švedskoj. Prijaviti se mogu prijaviti punoljetne osobe iz cijelog svijeta, a sudjelovanje u ovoj jedinstvenoj pustolovini može se zaraditi na dva načina. Prvi način je osvojiti najviše glasova u jednoj od 10 regija na koje je Fjällräven podijelio zemlje u kojima je prisutan. Drugi način je svojom životnom pričom i inspirativnom prijavom privući pozornost Fjällräven žirija. Na taj način iz svake od 10 spomenutih regija na Polaru sudjeluje dvoje najsretnijih kandidata. Za Polar 2019. prijavilo se 2183 ljudi iz 92 svjetske države koji su ukupno osvojili više od 950 tisuća glasova, a od njih je svoje mjesto na saonicama osvojilo njih 24 najsretnijih. Kandidat s najviše osvojenih glasova je Babz Sagr, 35- godišnji indijski liječnik za kojeg je glasovalo 82 715 ljudi. Saonice je vuklo 180 aljaških haskija koji su tijekom događanja pojeli više od 2 tone pseće hrane. Većina pasa potječe iz uzgajivačnice Kenth Fjellborga, glavnog vodiča na Fjällräven Polaru. Veterinari iz cijelog svijeta tvrde da se aljaški haskiji rađaju i žive za trčanje. I možemo biti sigurni da imaju tretman poput vrhunskih sportaša kako bi bili tjelesno maksimalno pripremljeni za Polar. Zaključimo konstatacijom da je Fjällräven Polar 2019. uspješno okončan, a pustolovi diljem koji ove godine nisu našli svoje mjesto na psećim saonicama imaju dovoljno vremena da počnu razmišljati o prijavama za Polar 2020 koje će biti otvorene krajem godine.