Istraživanje koje je proveo Booking.com otkriva da je svijest o ekološki prihvatljivim opcijama smještaja sve veća jer putnici diljem svijeta traže ekološki prihvatljiv smještaj te im dodatni troškovi nisu problem ako to znači da je njihovo putovanje održivo
U povodu Dana planeta Zemlje 22. travnja, Booking.com, vodeća svjetska tvrtka u povezivanju putnika s najširim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, objavljuje izvješće s rezultatima svog najnovijeg istraživanja o održivim putovanjima (Sustainable Travel Report).*
Izvješće pokazuje da je trend ekoloških prihvatljivih putovanja sve popularniji jer većina putnika diljem svijeta (87%) tvrdi da želi putovati održivo, a gotovo četvero od 10 (39%) potvrđuje da u tome često ili uvijek i uspijeva. Međutim, 48% kaže da nikada, rijetko ili samo ponekad uspije održivo putovati, što pokazuje da unatoč tome što je ovaj trend sve popularniji, još ima mnogo prostora da se takve mogućnosti realiziraju.
Održivost počinje ondje gdje boravite
„Održivo putovanje“ je subjektivan pojam koji za različite ljude ima različite konotacije. Međutim, za gotovo polovicu putnika (46%) „održivo putovanje” znači boraviti u ekološki prihvatljivim smještajnim objektima, što je na prvom mjestu popisa asocijacija putnika kada čuju pojam održivog putovanja. Najvažniji razlozi zbog kojih putnici biraju ekološki održive objekte su da žele pridonijeti smanjenju utjecaja na okoliš (40%), žele doživjeti lokalno relevantno iskustvo (34%) i žele se dobro osjećati zbog svog odabira smještajnog objekta (33%).**
Što se tiče budućnosti, više od dvije trećine (68%) putnika namjerava boraviti u ekološki prihvatljivom smještajnom objektu u 2018., što je više od 65% u 2017. i 62% u 2016. Također, postotak putnika koji nisu uzeli u obzir boravak u ekološki prihvatljivom smještajnom objektu jer nisu bili ni svjesni njihova postojanja i dalje pada pa je ove godine na 31%, u usporedbi s 39% i 38% u 2017. i 2016. godini.***
Ekološka inspiracija
Kad je riječ inspiraciji putnika za održiva putovanja, čini se da je samo putovanje najveća motivacija. Šest od deset (60%) putnika kaže da su im inspiracija za održiva putovanja predivni krajolici s prošlih putovanja, dok više od polovice (54%) kaže da ih inspiriraju vidljive posljedice utjecaja koji turizam može imati na odredišta.
Faktori koji daju inspiraciju za održiva putovanja | Postotak inspiriranih globalnih putnika |
Oduševljenost prirodnim znamenitostima tijekom vlastitog putovanja (npr. koraljni grebeni, kišna šuma) | 60% |
Primjećivanje vidljivog utjecaja koji turizam ima na posjećena odredišta | 54% |
Opažanje pozitivnih posljedica koje održivi turizam može imati na lokalne stanovnike | 47% |
Opažanje posljedica neodrživog turizma u vlastitoj zemlji | 42% |
Osjećaj krivnje zbog posljedica koji je njihov godišnji odmor imao na okoliš | 32% |
Svladavanje ekoloških barijera
Iako percepcija dodatnih troškova ostaje najveća barijera putnicima koji žele da njihovo putovanje bude održivo, dvije trećine putnika (67%) spremno je potrošiti barem 5% više na svoje putovanje kako bi osigurali da će ono imati što je moguće manji utjecaj na okoliš. Najviše putnika iz Indije (njih 32%) tvrdi da su spremni platiti 15% ili više, a zatim slijede putnici iz Brazila (21%) i Kine (18%).
Istraživanja pokazuju da manjak informacija i nedostatak vjerodostojnih certifikata predstavlja značajnu prepreku za održiva putovanja (32%), osobito u Indiji, Kini i Japanu, u kojima su to putnici naveli kao veću prepreku nego dodatne troškove.
Najveće globalne prepreke za održiva putovanja | |
Troškovi – nemogućnost putnika da si priušte dodatne izdatke | 42% |
Informacije / nedostatak certifikata – nepoznavanje načina na koji bi se putovanje učinilo održivim | 32% |
Vrijeme – održiva putovanja oduzimala bi previše vremena | 22% |
Odredište – biranje održivih putovanja ograničilo bi odabir na manje privlačna odredišta | 22% |
Luksuz/udobnost – održiva putovanja ne ispunjavaju razinu luksuza/udobnosti na koje su putnici navikli | 20% |
S porastom zanimanja za održiva putovanja, putnici i dalje traže načine na koje jednostavnije mogu ispuniti te ambicije. Njih 40% kaže da bi pomoglo kad bi stranice za online rezervaciju smještaja nudile opciju za filtriranje održivog ili ekološki prihvatljivog smještaja, a 32% ih poziva da se uvede međunarodni standard za prepoznavanje ekološki prihvatljivog smještaja.
Kao dio njegova nastojanja da poboljša načine za otkrivanje i dijeljenje postupaka za poboljšavanje održivosti koje provode njegovi partneri, Booking.com je sklopio partnerstvo s organizacijama kao što je Green Key, međunarodno priznata organizacija s eko-oznakom koja se prema strogim kriterijima dodjeljuje onima koji na pozitivan način upravljaju okolišem. Booking.com namjerava na svojoj stranici istaknuti kao „održive” smještajne objekte koji su nagrađeni oznakom Green Key.
Ekološki prihvatljive opcije donose brojne prednosti
U prilog tome da mjere održivosti ne moraju nužno biti povezane s neugodnostima ide i činjenica da su brojni putnici diljem svijeta naveli da se trude putovati na održiv način jer sama aktivnost doprinosi pozitivnom doživljaju na njihovu putovanju.
Održive aktivnosti na odmoru koje doprinosu uživanju u odmoru | Postotak globalnih putnika koji ovo prakticira |
Kupovanje lokalnih proizvoda umjesto masovno proizvedenih turističkih suvenira | 53% |
Korištenje javnog prijevoza umjesto taksija | 52% |
Pronalaženje lokalnog restorana koji koristi samo lokalne namirnice | 41% |
Preskakanje popularnih turističkih znamenitosti u korist manje poznatih znamenitosti u kojima posjetitelji nerijetko više uživaju | 40% |
Odabir jedinstvenog smještaja koji je certificiran kao eko-smještaj umjesto tradicionalnog hotela | 30% |
„S obzirom na to da putnici sve više žele istraživati i otkrivati svijet na ekološki održiv način, naš je cilj pronaći načine kako im to možemo što više olakšati, bilo isticanjem ekološki prihvatljivih smještajnih objekata ili omogućavanjem filtriranja rezultata pretraga na Booking.com-u s obzirom na blizinu postaje za punjenje električnih vozila,” kaže Pepijn Rijvers, Viši potpredsjednik i Direktor odjela marketinga u Booking.com-u. „Značajne promjene mogu se dogoditi samo kao rezultat suradnje na nekoliko razina u ekosustavu održivog turizma. Upravo zato nastojimo poticati inovacije u području održivog turizma putem naše inicijative Booking Booster, kojom podržavamo izvanredne startup tvrtke i sve one koji žele doprinijeti promjenama u tom području. Današnje istraživanje potvrđuje da su održiva putovanja dostupna svima, što je ohrabrujuće jer svi zajedno možemo doprinijeti održivoj budućnosti.”