Uprava Croatia Airlinesa otvorena je za konstruktivan dijalog sa sindikatima na dobrobit zaposlenika i tvrtke, a zbog mirovanja kolektivnih pregovora i dalje se poštuju i primjenjuju odredbe starog kolektivnog ugovora, uz želju poslodavca da pregovori počnu i završe što prije, ističu iz te tvrtke piše index.hr
“Kompanija izražava žaljenje zbog medijskih istupa sindikata HSPP-a, jer bi mnogo svrsishodnije bilo da su se određeni problemi i poteškoće s kojima se tvrtka suočava zajednički raspravili i pokušali riješiti unutar kompanije, čime bi se izbjegao veoma negativan dojam i učinak među putnicima i poslovnim partnerima, kao i nepotrebno nanošenje štete kompaniji”, komentirali su na upit Hine iz Croatia Airlinesa istupe sindikata zadnjih tjedana, pri čemu su sindikati tvrdili i da je kompanija u kolapsu, da nema dovoljno osoblja i drugo.
Na to iz kompanije ističu da “Croatia Airlines nije pred nikakvim ‘kolapsom’ te da poslovanje nije i neće biti dovedeno u pitanje ni u jednom trenutku”, a da su “svi posljednji javni istupi Hrvatskog sindikata prometnih pilota (HSPP), na žalost, motivirani i vezani isključivo uz natječaj za izbor nove Uprave”, pri čemu napominju da u prosincu 2017. sindikati nisu prihvatili ponudu poslodavca, zbog čega su trenutno kolektivni pregovori u fazi mirovanja.
Nastavak pozitivnih trendova
Podsjećajući na poslovne rezultate za 2017., koju su završili s dobiti od gotovo 25 milijuna kuna, ističu da se pozitivni poslovni trendovi nastavljaju i u prvom kvartalu ove godine, kada je, uz zadržavanje broja letova na istoj razini kao u prvom lanjskom tromjesečju, povećan broj putnika za 8 posto, a putničkih prihoda za 13 posto.
Istodobno, zabilježena je i rekordna prosječna popunjenost putničke kabine (PLF) od 70,6 posto, što je 6 postotnih bodova više nego u istom razdoblju 2017. i, kako kažu, i strukturalni pomak važan za budućnost tvrtke.
Na pitanje o popravcima vlastitih zrakoplova i unajmljivanju drugih, iz Croatia Airlinesa objašnjavaju da su u sklopu standardnog i planiranog programa održavanja zrakoplova, uz izravnu komunikaciju s proizvođačem zrakoplova, utvrdili potrebu za dodatnim radovima, te je to i isključivi razlog zbog kojeg je došlo do produljenja rokova održavanja.
Odbacuju optužbe o pogrešnom planiranju tehničkog održavanja
“Kompanija se u tome, kao i uvijek, vodi svojim poslovnim prioritetom – sigurnosti letenja, a uz to, dodatni tehnički zahvati uključuju i obvezujuće modifikacije u sustavu navigacije na zrakoplovima, što je financirano sredstvima iz EU fondova uz strogo definirane uvjete izvođenja i na točno definiranom broju zrakoplova. Dakle, u cijelosti su netočne optužbe o navodnom nerealnom i pogrešnom planiranju tehničkog održavanja zrakoplova”, objašnjavaju iz te tvrtke.
Dodaju da su zbog toga unajmljivali zrakoplove drugih prijevoznika, što je uobičajeno za sve manje kompanije koje nemaju vlastite rezervne zrakoplove.
Za sve dosad unajmljene zrakoplove kažu da su registrirani u državama članicama EU-a i od prijevoznika certificiranih po međunarodnom standardu sigurnosti IOSA, što je jamstvo najvišeg standarda sigurnosti.
Iznose i podatak da je od početka godine do 22. travnja obavljeno 6.459 letova, od čega je otkazano tek oko 1,5 posto.
Dovoljno osoblja za letove i održavanje zrakoplova
Poručujući kako Croatia Airlines ima dovoljan broj pilotskih posada i mehaničara za obavljanje planiranih letačkih operacija i usluga održavanja zrakoplova, iznose podatke da od 4. studenoga 2017., odnosno od izbora aktualne Uprave, tvrtku nije napustio ni jedan pilot, a otišlo je troje licenciranih mehaničara.
“U 2016. otišlo je troje pilota, od čega jedan u mirovinu, a u 2017. njih petero, od čega dvoje u mirovinu. Od 2015. do 2017. otišlo je 25 licenciranih mehaničara, što predstavlja godišnju fluktuaciju manju od 10 posto, a na temelju tih činjenica evidentno je da u tvrtki nema nikakvog ‘egzodusa'”, kažu iz Croatia Airlinesa.
Zaključuju da su spremni za ovu turističku sezonu u kojoj su iznova proširili mrežu odredišta s četiri nove linije – od 3. svibnja iz Zagreba za Dublin i Mostar, od 5. svibnja iz Splita za Kopenhagen, uz već pokrenutu liniju (30. travnja) iz Dubrovnika za Muenchen.