
Putovanje u London trebalo je biti naše savršeno rođendansko iznenađenje – nekoliko dana punih razgledavanja, dobre hrane i obiteljskih uspomena. Karte za avion kupljene, smještaj rezerviran, putna dozvola odobrena… što bi moglo poći po zlu? Kako se ispostavilo – baš sve.
Tekst – Mama Maja
Naslovna – Foto by Michael Siebert
Obećala sam kćeri da ćemo za naše rođendane otići na nekoliko dana u London.
Sve se činilo jednostavno: rezerviraš smještaj, platiš let, platiš ulazak u državu, spakiraš se i spreman si. Naravno, sve to radim mjesecima unaprijed, kako bih se mogla opustiti i izbjegla dramu u zadnji tren – jer, između ostalog, putujemo s bebom mlađom od 2 godine.
Kako smo bili naivni.
Prvo smo preko Bookinga rezervirali smještaj. Dala sam Bookingu broj kartice i zadnja tri broja s kartice. Stigla je potvrda da je smještaj rezerviran.
Nakon nekoliko dana javlja mi se vlasnik smještaja preko WhatsAppa i traži uplatu preko Western Uniona.
Pitam ga zašto, s obzirom na to da sam Bookingu dala sve podatke za naplatu. Ne, on i dalje inzistira na uplati preko Western Uniona, ne obazire se na to što su Bookingu dani svi podaci kartice.
Prijeti da će, ako mu se ne uplati preko Western Uniona, skinuti sva sredstva s računa. Bacim se na Google i gle čuda – vrlo uobičajena prevara: uplatiš preko Western Uniona i on ti dodatno skine sredstva s kartice, a nemaš se kome žaliti jer si mu dobrovoljno uplatio.
Manično zovem brojeve Bookinga, koji me redom preusmjeravaju na razne agente iz Kine, Indije i drugih zemalja, kojima pokušavam objasniti o čemu se radi, ali oni samo viču: I don’t understand you.
Dok s njim komuniciram, stiže mi mail da je smještaj otkazan.
Pitam ga zašto, on tvrdi da nije, nego da je stavio na stand-by i da slobodno uplatim preko Western Uniona.
Uz pomoć Putoholičara, koji su mi iskopali HRVATSKI broj Bookinga (hvala vam do neba), dolazim do agentice kojoj uspijevam objasniti situaciju. Ona potvrđuje da mi je smještaj zaista otkazan i da mi račun neće biti terećen za nemali iznos od preko 1000 GBP (oko 1200 €).
Još su me nekoliko puta kontaktirali iz Bookinga i potvrdili da se zaista radilo o pokušaju prevare te da je iznajmljivač uklonjen s platforme.
Očajna, brzo tražim drugi smještaj. Taj termin u kojem smo planirali ići poklapao se s Wimbledonom i nekim većim događanjima, pa je London praktički bio rasprodan.
Nalazim drugi smještaj – skuplji, ali što da radim? Karte za avion su već kupljene, a smještaj nam očajnički treba.
Plaćam ovaj put direktno preko Bookinga, vidim da su novci odmah skinuti – rekoh, super, sad smo mirni.
Odobrenja za ulazak u državu su na mailu, avionske karte spremne, smještaj plaćen… To je to, jel’ da?
Naravno da nije.
Mjesec dana prije puta vidim da piše kako će mi damage deposit od 200 GBP biti skinut odmah preko Bookinga, dok u poruci iznajmljivača stoji da je depozit između 45–450 GBP i da se plaća na licu mjesta.
Da izbjegnem probleme na dan puta, šaljem poruku iznajmljivaču – trebam znati trebam li se držati Bookingovih pravila ili njegovih.
Nema odgovora. Nakon 4–5 dana ponovno šaljem poruku – možda je otišla u spam.
Ništa. Pokušam poslati SMS. Ništa. Dva dana kasnije, pokušam ga nazvati direktno – Broj koji ste nazvali se ne koristi.
Ma je li moguće???
Odem opet na njegovu Facebook stranicu – od super recenzija došlo je do užasnih: ljudi pišu da iznajmljivač treba poslati šifru za ulazak u apartman 48–72 sata prije check-ina, ali da ga ne mogu dobiti, pa stoje sa stvarima na ulici jer ne mogu ući.
Opet zovem Booking, objašnjavam situaciju i molim da provjere imaju li možda novi kontakt.
Za dva dana stiže mi mail: smještaj otkazan. Molim???
Zovem Booking – kažu da su otkazali jer ne mogu doći do njega. Nude mi zamjenski smještaj 13 km od Londona – odbijam jer dolazim s dvoje djece i rezervirala sam blizu Hyde Parka da bude sve walking distance.
Na kraju dogovaramo povrat sredstava i, u znak isprike, dobivam dodatnih 227 GBP kompenzacije kad izaberem skuplji smještaj.
Manijakalno opet tražim – nalazim super smještaj, opet malo skuplji, ali što sad. Još nudi besplatan taksi od aerodroma. Plaćam, iako sredstva iz Bookinga još nisu sjela. Kad su sjela, bila su umanjena za oko 80 €.
Potvrda stiže: rezervirali ste za 4 odrasle osobe. Molim???
Smještaj kaže da im nije bitno, ali taksi rezervacija se vodi kao 4 odrasle – nigdje dječjih sjedalica.
Kažu iz Booking Taksija: stornirajte i dobit ćete novi link.
Čekam, nema linka. Zovem – doći će za 24 h. Ne dolazi.
Kažu: platite sami taksi pa ćemo refundirati.
Rezerviram novi taksi, upisujem sve točno, uključujem autosjedalice – stiže mail: Ne nudimo autosjedalice, ali možete ponijeti svoje u avion.
A po britanskom zakonu u taksijima nisu ni obavezne!
Dođe dan puta, taksist nas „opere“ zbog sjedalica, ali nas vozi.
Sam izlet u London ODLIČNO je prošao – ljudi su bili susretljivi, smještaj odličan, lokacija top.
Po povratku tražim refundacije – Booking odobrava 227 GBP za smještaj i 86 GBP za taksi. U rekordnom roku novac je na Booking Walletu.
Razmišljam hoću li prebaciti na račun ili ostaviti za more. Ostavim.
Nije prošlo 24 sata – stiže mail: Uspješno ste zatražili isplatu sredstava na Mastercard xxxx xxx.
MOLIM???
Nemam Mastercard!
Na Bookingu vidim – 0 funti. Zovem – smiruju me, „riješit ćemo“.
Naravno – nisu. Slučaj prijavljen policiji i EU odborima. Nakon googlanja – vrlo česta praksa. Booking se ogradio uvjetima korištenja.
Ako je netko uspio dobiti sredstva nazad – javite!
London nam je bio predivan, ali i ostavio gorak okus.
Kako sam rekla kćeri – to će biti izlet za pamćenje. Ona će se sjećati London Eyea, a ja – prevara. 😂