Novo globalno istraživanje koje je proveo Booking.com, globalni lider u povezivanju putnika s najnevjerojatnijim smještajnim objektima na svijetu, otkriva namjere putnika koji u 2017. godini planiraju proširiti svoja prva iskustva u putovanjima.
- Jedan od tri ispitanika (33%) iz Hrvatske planira solo putovanje prvi put u 2017. godini
- Trećina ispitanika globalnog istraživanja (34%) između 18 i 34 godine tvrdi da više putuje zbog objavljivanja novih fotografija na društvenim mrežama
Iako prvo putovanje u inozemstvo zvuči zastrašujuće, dvije trećine ispitanika (66%) smatra da se isplati zbog otkrivanja novog odredišta, a većina se ispitanika (61%) slaže da je sva eventualna nervoza prije putovanja bila nepotrebna. Vezanje pojasa u avionu, okretanje ključa u vratima hotelske sobe ili apartmana, pogled iz sobe i okus lokalnog specijaliteta – prva iskustva na putovanjima stvaraju uspomene koje zauvijek pamtimo i otvaraju vrata prema novim uzbudljivim pustolovinama na putovanjima.
Solo putovanja
Rezultati istraživanja provedenog na više od 15.000 ispitanika iz 20 zemalja pokazuju da iako vrlo malo ispitanika (6%) kaže da su na svoje prvo putovanje išli sami – većina je na prvo putovanje išla s obitelji (52%), prijateljima (11%) ili sa školom (10%) – samopouzdanje koje osoba stječe na putovanjima pokreće novi trend za solo prva putovanja u 2017. godini.
No kamo solo putnici putuju? Globalno istraživanje otkriva da 80% ispitanika planira daleka međunarodna putovanja kao što su pješčane plaže u Australiji, užurbani velegradovi u SAD-u, Njemačka zbog umjetnosti i glazbe, planine u Austriji i ljepote Japana. U Hrvatskoj je situacija malo drugačija:
10 najpopularnijih međunarodnih odredišta za solo putovanja hrvatskih ispitanika:
- Austrija
- Češka
- Njemačka
- Francuska
- Italija
- Belgija
- Australija
- S.A.D.
- Norveška
- Andora
Čini se da ovi budući solo putnici nisu pogriješili sa svojim planovima jer putnici koji su već iskusili solo putovanja navode da su se tada osjećali slobodno (27%), uzbuđeno (20%), sretno (12%), dok ih vrlo malo (11%) navodi strah zbog solo putovanja. Korisni savjeti iskusnih solo putnika uključuju:
- Naučiti nekoliko osnovnih korisnih fraza na lokalnom jeziku (18%)
- Spakirati manje stvari od onoga što mislite da će vam trebati (18%)
- Nositi putovnicu sa sobom (24%)
- Rezervirati smještaj prije dolaska (30%)
- … i najvažnije, opustiti se i uživati u svakoj minuti! (40%)
Društveni ego je stigao!
Od kobaltno plavog mora, uzbudljivih izleta automobilom i ukusnih lokalnih specijaliteta – društvene su mreže pune filtriranih fantazija naših putovanja iz snova. Stoga nije neobično što istraživanje otkriva važnu ulogu društvenih medija u odluci o odredištu za prvo iskustvo putovanja, pogotovo među ispitanicima u dobi od 18 do 34 godine. Zapravo, gotovo polovica ispitanika (44%) ove milenijske generacije potvrđuje da koristi društvene mreže prilikom odabira odredišta za putovanje, a više od polovice (55%) tvrdi da ih društvene mreže inspiriraju za otkrivanje novih iskustava na putovanjima.
I baš je milenijska generacija ta na koju najviše emocionalno utječe ono što vidi na društvenim mrežama jer gotovo polovica ispitanika (45%) između 18 i 34 godine tvrdi da zbog društvenih mreža ima osjećaj da svi osim njih putuju, a 44 posto priznaje da se zbog toga osjeća kao da propušta nova iskustva. Natjecateljska narav ove generacije vidi se i u rezultatima koji pokazuju da gotovo polovica ispitanika (46%) tvrdi da je ljubomorna zbog iskustava s putovanja koja vidi na svojim društvenim mrežama, jedan od tri ispitanika (34%) tvrdi da putuje više i otvoren je prema novim iskustvima samo zbog objavljivanja novih fotografija na društvenim mrežama.
Zapravo, možda je baš popularnost društvenih mreža i strah od propuštanja novih iskustava ono što potiče percepciju gotovo tri od pet ispitanika (58%) između 18 i 34 godine koji tvrde da su pustolovniji od generacije prije njih. Ovaj se trend nastavlja kroz različite generacije: osjećaj veće sklonosti pustolovinama od prethodne generacije potvrđuje više od polovice ispitanika (54%) između 35 i 54 godine i polovica ispitanika (50%) u dobi iznad 55 godina.
Traženje novih iskustava
Istraživanje pokazuje kako prvo putovanje kod mnogih otvara apetit za putovanjima jer dva od pet ispitanika (43%) smatraju da su nova iskustva na putovanju poticaj za stjecanje dodatnih iskustava, otkrivanje novih mjesta i smještajnih objekata i ubuduće. Zapravo, gotovo polovica (45%) planira biti pustolovnija u 2017. godini, a više od polovice (56%) želi putovati do još udaljenijih odredišta.
Vrsta novih iskustava koja putnici imaju u svojim planovima za 2017. uključuje i putovanja izvan tradicionalnih odmora uz obalu ili gradskih odredišta. Izleti su posebno popularan izbor za 2017. godinu (44%), a slijede eko-obilasci (39%), duhovne pustolovine (23%) te putovanje i volontiranje (21%).
Pepijn Rijvers, direktor marketinga u Booking.com-u komentira:
„Novo iskustvo u putovanju, bilo da je posjet novom odredištu ili solo putovanje, iznimno je korisno i čak vam može promijeniti život. Booking.com je tu kako bi pomogao svima koji žele doživjeti novo iskustvo. Uz više od 1,1 milijuna jedinstvenih objekata i više od 23 milijuna smještajnih jedinica dostupnih za rezervaciju, Booking.com nudi više jedinstvenih i prekrasnih smještajnih objekata od bilo koje druge stranice za putovanja na svijetu. Kakav god prvi boravak zamislili – od apartmana do vila, iglua, brodova, kućica na drveću i još mnogo toga – mi ćemo vam olakšati pronalazak smještaja i omogućiti vam odlično iskustvo te vas potaknuti da doživite cijeli svijet.“
Prema podacima koje je prikupio Booking.com na uzorku od 12.781 ispitanika iz 13 tržišta u rujnu 2016. Ispitanici su morali biti stariji od 18 godina, morali su putovati barem jednom u 2016. godini i planirati barem jedno putovanje za 2017. Svi ispitanici morali su biti barem dio postupka planiranja i odlučivanja o svojim putovanjima.