Austrija, Češka i Njemačka su najpopularnija odredišta za solo putovanja hrvatskih ispitanika


Novo globalno istraživanje koje je proveo Booking.com, globalni lider u povezivanju putnika s najnevjerojatnijim smještajnim objektima na svijetu, otkriva namjere putnika koji u 2017. godini planiraju proširiti svoja prva iskustva u putovanjima.

  • Jedan od tri ispitanika (33%) iz Hrvatske planira solo putovanje prvi put u 2017. godini
  • Trećina ispitanika globalnog istraživanja (34%) između 18 i 34 godine tvrdi da više putuje zbog objavljivanja novih fotografija na društvenim mrežama

Iako prvo putovanje u inozemstvo zvuči zastrašujuće, dvije trećine ispitanika (66%) smatra da se isplati zbog otkrivanja novog odredišta, a većina se ispitanika (61%) slaže da je sva eventualna nervoza prije putovanja bila nepotrebna. Vezanje pojasa u avionu, okretanje ključa u vratima hotelske sobe ili apartmana, pogled iz sobe i okus lokalnog specijaliteta – prva iskustva na putovanjima stvaraju uspomene koje zauvijek pamtimo i otvaraju vrata prema novim uzbudljivim pustolovinama na putovanjima.

Solo putovanja

Rezultati istraživanja provedenog na više od 15.000 ispitanika iz 20 zemalja pokazuju da iako vrlo malo ispitanika (6%) kaže da su na svoje prvo putovanje išli sami – većina je na prvo putovanje išla s obitelji (52%), prijateljima (11%) ili sa školom (10%) – samopouzdanje koje osoba stječe na putovanjima pokreće novi trend za solo prva putovanja u 2017. godini.

No kamo solo putnici putuju? Globalno istraživanje otkriva da 80% ispitanika planira daleka međunarodna putovanja kao što su pješčane plaže u Australiji, užurbani velegradovi u SAD-u, Njemačka zbog umjetnosti i glazbe, planine u Austriji i ljepote Japana. U Hrvatskoj je situacija malo drugačija:

10 najpopularnijih međunarodnih odredišta za solo putovanja hrvatskih ispitanika:

  1. Austrija
  2. Češka
  3. Njemačka
  4. Francuska
  5. Italija
  6. Belgija
  7. Australija
  8. S.A.D.
  9. Norveška
  10. Andora

Čini se da ovi budući solo putnici nisu pogriješili sa svojim planovima jer putnici koji su već iskusili solo putovanja navode da su se tada osjećali slobodno (27%), uzbuđeno (20%), sretno (12%), dok ih vrlo malo (11%) navodi strah zbog solo putovanja. Korisni savjeti iskusnih solo putnika uključuju:

  • Naučiti nekoliko osnovnih korisnih fraza na lokalnom jeziku (18%)
  • Spakirati manje stvari od onoga što mislite da će vam trebati (18%)
  • Nositi putovnicu sa sobom (24%)
  • Rezervirati smještaj prije dolaska (30%)
  • … i najvažnije, opustiti se i uživati u svakoj minuti! (40%)

Društveni ego je stigao!

Od kobaltno plavog mora, uzbudljivih izleta automobilom i ukusnih lokalnih specijaliteta – društvene su mreže pune filtriranih fantazija naših putovanja iz snova. Stoga nije neobično što istraživanje otkriva važnu ulogu društvenih medija u odluci o odredištu za prvo iskustvo putovanja, pogotovo među ispitanicima u dobi od 18 do 34 godine. Zapravo, gotovo polovica  ispitanika (44%) ove milenijske generacije potvrđuje da koristi društvene mreže prilikom odabira odredišta za putovanje, a više od polovice (55%) tvrdi da ih društvene mreže inspiriraju za otkrivanje novih iskustava na putovanjima.

I baš je milenijska generacija ta na koju najviše emocionalno utječe ono što vidi na društvenim mrežama jer gotovo polovica  ispitanika (45%) između 18 i 34 godine tvrdi da zbog društvenih mreža ima osjećaj da svi osim njih putuju, a 44 posto priznaje da se zbog toga osjeća kao da propušta nova iskustva. Natjecateljska narav ove generacije vidi se i u rezultatima koji pokazuju da gotovo polovica  ispitanika (46%) tvrdi da je ljubomorna zbog iskustava s putovanja koja vidi na svojim društvenim mrežama, jedan od tri ispitanika (34%) tvrdi da putuje više i otvoren je prema novim iskustvima samo zbog objavljivanja novih fotografija na društvenim mrežama.

Zapravo, možda je baš popularnost društvenih mreža i strah od propuštanja novih iskustava ono što potiče percepciju gotovo tri od pet ispitanika (58%) između 18 i 34 godine koji tvrde da su pustolovniji od generacije prije njih. Ovaj se trend nastavlja kroz različite generacije: osjećaj veće sklonosti pustolovinama od prethodne generacije potvrđuje više od polovice  ispitanika (54%) između 35 i 54 godine i polovica  ispitanika (50%) u dobi iznad 55 godina.

Traženje novih iskustava

Istraživanje pokazuje kako prvo putovanje kod mnogih otvara apetit za putovanjima jer dva od pet ispitanika (43%) smatraju da su nova iskustva na putovanju poticaj za stjecanje dodatnih iskustava, otkrivanje novih mjesta i smještajnih objekata i ubuduće. Zapravo, gotovo polovica (45%) planira biti pustolovnija u 2017. godini, a više od polovice (56%) želi putovati do još udaljenijih odredišta.

Vrsta novih iskustava koja putnici imaju u svojim planovima za 2017. uključuje i putovanja izvan tradicionalnih odmora uz obalu ili gradskih odredišta. Izleti su posebno popularan izbor za 2017. godinu (44%), a slijede eko-obilasci (39%), duhovne pustolovine (23%) te putovanje i volontiranje (21%).

Pepijn Rijvers, direktor marketinga u Booking.com-u komentira:

„Novo iskustvo u putovanju, bilo da je posjet novom odredištu ili solo putovanje, iznimno je korisno i čak vam može promijeniti život. Booking.com je tu kako bi pomogao svima koji žele doživjeti novo iskustvo. Uz više od 1,1 milijuna jedinstvenih objekata i više od 23 milijuna smještajnih jedinica dostupnih za rezervaciju, Booking.com nudi više jedinstvenih i prekrasnih smještajnih objekata od bilo koje druge stranice za putovanja na svijetu. Kakav god prvi boravak zamislili – od apartmana do vila, iglua, brodova, kućica na drveću i još mnogo toga – mi ćemo vam olakšati pronalazak smještaja i omogućiti vam odlično iskustvo te vas potaknuti da doživite cijeli svijet.“

Prema podacima koje je prikupio Booking.com na uzorku od 12.781 ispitanika iz 13 tržišta u rujnu 2016. Ispitanici su morali biti stariji od 18 godina, morali su putovati barem jednom u 2016. godini i planirati barem jedno putovanje za 2017. Svi ispitanici morali su biti barem dio postupka planiranja i odlučivanja o svojim putovanjima.