Prema podacima istraživanja, globalni putnici Hrvatsku smatraju najpopularnijom lokacijom iz televizijskih serija koju žele posjetiti u 2018.
Tražite inspiraciju za svoja putovanja u 2018.? Stručnjaci Booking.com-a, globalnog lidera u povezivanju putnika s najvećim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata na svijetu koji broji više od 1.500.000 noćenja svaki dan, spojili su podatke iz više od 128 milijuna stvarnih recenzija gostiju s istraživanjem u kojem je sudjelovalo 19.000 putnika iz 26 različitih zemalja i otkrivaju najznačajnije trendove u putovanjima u 2018. Otkrivamo prikupljene podatke za putnike iz Hrvatske i osam trendova vezanih uz njihova putovanja u 2018.
Nova tehnološka rješenja
Tijekom 2018. inovativna tehnološka rješenja još će više koristiti putnicima pri upoznavanju odredišta ili smještaja prije same rezervacije. Umjetna inteligencija i digitalna tehnologija pomažu korisnicima kada je riječ o pametnom prikupljanju informacija o odredištu, mijenjajući način na koji istražujemo, rezerviramo i doživljavamo putovanja. Gotovo petina (18%) putnika iz Hrvatske tvrdi da nema ništa protiv toga da računalo planira nadolazeće putovanje na temelju podataka o prijašnjim putovanjima, a polovici (50%) je svejedno hoće li pritom komunicirati sa stvarnom osobom ili računalom pod uvjetom da dobiju odgovore na pitanja koja ih zanimaju. Više od polovice (52%) putnika iz Hrvatske željelo bi najprije sve isprobati s pomoću virtualne stvarnosti, dok 58% smatra da ih personalizirane preporuke za odredišta i aktivnosti potiču na rezervaciju. Tehnologija nam omogućuje jednostavnije donošenje odluka, a u 2018. će nam svakako i dalje pomagati na putu prema nezaboravnim boravcima i iskustvima.
Od sna do jave
Nova je godina ostvarenja snova budući da 61% putnika iz Hrvatske ima popis odredišta koja želi posjetiti tijekom života, a većina (86%) će nastojati posjetiti jednu ili više destinacija sa svog popisa već tijekom iduće godine. Želja za novim iskustvima bitnija je od materijalnih dobara i nastavlja biti glavni pokretač nezaboravnih putovanja. Putnici u 2018. imat će manje strpljenja i veća očekivanja, a koristit će tehnologiju kako bi osigurali željeno uživanje u trenutku.
Na popisu planova i želja putnika iz Hrvatske najčešće će se naći neki od tropskih otoka, budući da gotovo polovica putnika (40%) planira posjetiti neki od rajskih otoka u 2018. godini. Više od trećine (36%) želi vidjeti neko od svjetskih čuda, 34% želi počastiti svoje nepce nekom lokalnom delikatesom, a 29% želi na putovanju naučiti neku novu vještinu. Druge najpopularnije aktivnosti koje morate isprobati u 2018. godini, prema putnicima iz Hrvatske, uključuju posjet nekom od poznatih tematskih i zabavnih parkova (27%), posjet destinacijama koje su orijentirane na zdravlje (27%) te jedinstveni kulturni događaj (25%).
Vraćanje u djetinjstvo
Baš poput novih doživljaja, putnici će se na svojim putovanjima u 2018. godini ponovno vraćati omiljenim sjećanjima iz djetinjstva. Spajanjem budućnosti s prošlošću, putnici će iduće godine biti inspirirani povratkom u nekad omiljena odredišta koja će istražiti na potpuno nov način. 16% putnika iz Hrvatske će u 2018. godini razmotriti posjet lokaciji na kojoj su odmor proveli i u djetinjstvu.
Popularnost putovanja koja uključuju vraćanje u prošlost potječe od osjećaja nostalgije i sreće koju ta odredišta pobuđuju. Putnici kažu da odredišta nekadašnjih obiteljskih odmora bude najljepša sjećanja, čak više od ljubavi iz djetinjstva ili obiteljskog ljubimca. Milenijalci su, čini se, još sentimentalniji s 28% mladih putnika iz Hrvatske u dobi od 18 do 34 godine koji se planiraju ponovno vratiti u omiljena odredišta nekadašnjih obiteljskih odmora. 59% putnika iz Hrvatske u 2018. godini namjerava svakodnevno objavljivati na društvenim mrežama pa možemo očekivati da će se sva ta nostalgična mjesta vratiti u budućnost i biti ovjekovječena na društvenim mrežama za buduće generacije.
Ikone pop kulture
S obzirom na to da nam je cijeli svijet nadohvat ruke, sve se više uzdajemo u razne izvore kao inspiraciju za nova odredišta. U 2018. godini televizijske serije, filmovi, sport i društveni mediji sve više utječu na odluku o rezervaciji jer se putnici u potrazi za inspiracijom sve više okreću pop kulturi. Čitanje blogova ili gledanje preporuka Youtubera potaknut će ideje za 29% putnika iz Hrvatske, a lokacije s televizije, iz filmova ili glazbenih spotova bit će presudne za 20% putnika iz Hrvatske u nadolazećoj godini. Gotovo četvrtina (24%) putnika inspirirat će putovanje na veliko sportsko događanje, od čega će 43% svjetskih putnika razmišljati o nogometnom ljetu u Rusiji.
Najpopularnije lokacije iz televizijskih serija koje globalni putnici žele posjetiti u 2018. uključuju Hrvatsku, Španjolsku i Island inspirirani Igrom prijestolja (29%), London kakav gledamo u serijama Sherlock i The Crown, (21% i 13%), New York i Manhattan iz serije Milijarde (13%) i Los Angeles kakav možemo vidjeti u seriji Entourage (10%).
Pronađite svoj put do blagostanja
Trend wellness putovanja ne jenjava u 2018. godini, pri čemu gotovo dvostruko više putnika iz Hrvatske planira na putovanje s naglaskom na zdravlje i blagostanje u 2018. godini u odnosu na 2017. (s 12% ispitanika u 2017. na 21% u 2018). Pritom će se posebno isticati putovanja koja uključuju hodanje. Pješačenje – savršen način za uživanje u lokalnom krajoliku – sljedeće će godine biti savršen način istraživanja. Zato je i 64% putnika iz Hrvatske navelo da 2018. godine želi ići na pješačke ili planinarske izlete. Nova generacija šetača navukla je cipele za šetnju.
Ostale aktivnosti inspirirane zdravljem i wellnessom koje su među prvima na rasporedu putnika iz Hrvatske u 2018. godini uključuju odlazak u spa centar ili uživanje u tretmanima ljepote (40%), vožnju bicikla (36%), sportske aktivnosti na vodi (27%), odmaranje uz detoksikaciju cijelog tijela (33%), odlazak na jogu (16%), odlazak u teretanu (23%). Uživanje u takvim aktivnostima popularno je kod putnika iz Hrvatske – 61% kaže kako su im na godišnjem odmoru važniji doživljaji nego materijalne stvari, a skoro polovica putnika (48%) kaže da je za njih odlazak na godišnji odmor trenutak kada se mogu osvrnuti na proteklo razdoblje i donijeti bolje odluke vezane uz stil života – odluke koje je lakše donijeti odlaskom na putovanje s naglaskom na zdravlje i wellness.
Ekonomska osviještenost
Putnici svake godine postaju sve iskusniji, posebice kada se radi o pronalasku načina da najbolje iskoriste svoj novac. Velik broj njih svoje odluke o putovanju temelji na financijama. A u 2018. godini, putnici će postati još financijski osvješteniji pri čemu će 45% putnika iz Hrvatske razmisliti o gospodarskoj klimi u odredištu prije donošenja odluke o putovanju, a 37% prilikom planiranja putovanja tijekom godine uzimat će u obzir valutne tečajeve. 22% putnika iz Hrvatske otići će na godišnji odmor s ciljem da kupi proizvode koji su povoljniji na destinaciji u koju idu nego u Hrvatskoj, a 22% planira obaviti više kupnji u duty free trgovinama u zračnoj luci u 2018. godini.
Kako dobivaju sve više samopouzdanja da slijede vlastitu intuiciju, putnici iz Hrvatske sve manje osjećaju pritisak da moraju slijediti ostale. Više od polovice njih (59%) želi više neovisno putovati u 2018. godini, tako da se sve veća vrijednost stavlja na osobne pothvate, traženje najboljih ponuda i sastavljanje vlastitih aranžmana – sve to uz pomoć aplikacija i tehnologije. Gotovo polovica putnika iz Hrvatske (44%) više će koristiti aplikacije za putovanja u 2018. godini – uz kontinuirani razvoj tehnologije za putovanja bez stresa u 2018. To uključuje tehnologiju za određivanje geografskih lokacija, koja putniku daje upute do smještaja (i to jednim klikom u aplikaciji), ili planiranje aktivnosti za vrijeme godišnjeg odmora u samo nekoliko jednostavnih koraka na svom pametnom telefonu – što 33% putnika iz Hrvatske očekuje da će raditi u 2018. godini.
Kratki predah s prijateljima
Čini se da će 2018. godina biti godina putovanja u grupi. Na pitanje tko će im u 2018. praviti društvo na putovanjima, odgovor koji je doživio najveći porast u odnosu na 2017. godinu, bilo je putovanje s grupom prijatelja – porast s 23% na 30% putnika iz Hrvatske.
Budući da se čini da će u 2018. iskustvo biti najvažnije, ljudi su, uz odredište, jednako važni za stvaranje uspomena. Putovanja s prijateljima najbolji su bijeg od svakodnevnih briga, smanjuju stres i zbližavaju vas s prijateljima. Svijet se nalazi na samo jedan klik od vas te nikada nije bilo lakše pronaći idealan smještaj i tražiti nove pustolovine s velikom grupom prijatelja u svakom kutku svijeta.
Putovanja s prijateljima imaju i financijsku prednost budući da 4 od 10 (42%) putnika iz Hrvatske tvrdi da im odmori s prijateljima omogućuju zajednički boravak u smještajnim objektima kakve si sami ne bi mogli priuštiti.
Živite poput lokalnih stanovnika, ne s njima
U 2018. godini privatni smještaj bit će posebno popularan – ne samo za putnike koji žele boraviti u takvoj vrsti smještaja, nego i za vlasnike koji razmišljaju o tome da svoj dom iznajme drugima. Gotovo polovica putnika iz Hrvatske (49%) tvrdi da bi radije boravilo u privatnom smještaju (vikendica ili apartman) nego u hotelu, a tri od deset (27%) razmislilo bi o iznajmljivanju vlastitog doma na stranici za rezervaciju smještaja.
Kada je riječi o ulozi domaćina, putnici kažu da nije potrebno da domaćini uvijek budu prisutni. U 2018. godini putnicima iz Hrvatske će biti važno da im je domaćin na raspolaganju, ali ne i prenapadan (54%), a 18% želi domaćina s kojim uopće ne mora komunicirati. Samo 2% putnika iz Hrvatske smatra da je važno da domaćin ima puno znanja I savjeta o lokalnim specijalitetima i znamenitostima lokacije.
Pepijn Rijvers, direktor marketinga u Booking.com-u komentira: „Kako tehnologija napreduje, unapređuju se i naša putovanja. Tehnologija nam omogućuje planiranje savršenog odmora i pomaže nam u detaljnijem i sigurnijem istraživanju te donosi više fleksibilnosti i opcija nego ikad prije.
U Booking.com-u sve gradimo i dizajniramo prema svojim korisnicima te ispunjavamo njihove želje i potrebe kad je riječ o istraživanju, rezervaciji i uživanju u putovanju. Kako se razvijaju njihova očekivanja i pojavljuju novi trendovi, uzbuđeni smo kada vidimo kako napredna tehnologija može i dalje pomoći ljudima da ostvare najbolje iskustvo u 2018. godini.“